Wortels knippen ?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Wortels knippen ?

Bericht door loes1963 »

Afbeelding
De wortels van dit plantje groeien zo hard dat ze nu bijna de bodem van het aquarium raken. Kan ik de wortels afknippen zonder gevolgen ?
Mea culpa

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Re: Wortels knippen ?

Bericht door loes1963 »

Misschien is de foto niet helemaal duidelijk.Het is een Anubias plantje op een stuk hout . Hangt midden in mijn bak.Als je in het midden kijkt van de foto zie je de wortels hangen.Iemand??
Mea culpa

Floor
200-400
200-400

Bericht door Floor »

Je kan gerust wat van de wortels afknippen. Natuurlijk niet teveel in één keer. Zelf knip ik regelmatig de wortels van Java varen en voorheen ook anubias omdat het anders één grote wortel bende wordt.
Het is trouwens niet slecht voor de plant wanneer de wortels over of in de bodem groeien zolang de wortelstok maar niet in de bodem wordt geplaatst.
'You can be what ever you resolve to be'

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Roy H »

Ik sluit me aan bij Floor. Knip ze in mijn bak ook geregeld af.
Greetings...

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Floor schreef:Je kan gerust wat van de wortels afknippen. Natuurlijk niet teveel in één keer. Zelf knip ik regelmatig de wortels van Java varen en voorheen ook anubias omdat het anders één grote wortel bende wordt.
Het is trouwens niet slecht voor de plant wanneer de wortels over of in de bodem groeien zolang de wortelstok maar niet in de bodem wordt geplaatst.
Oke bedankt voor je antwoord, Ik kan ze dus afknippen, rustig aan, niet teveel tegelijk. :D
Nee ik wil niet dat deze wortels op mijn bodem komen, ik heb nl een veld pogostemon daaronder zitten..
En daarbij ik vind het ook geen fraai gezicht die wotels zo recht naar beneden , midden in mijn bak.
;)
Mea culpa

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

lol ik hou ze wel wat in toom maar ik vind ze op zich wel mooi geeft de bak iets extra's :D
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0