filteren bij ziekte
Re: filteren bij ziekte
hebben ze niet een beetje last van een vreselijke schimmel infectie??
-
jari4now
Zorg wel dat het zeezout is he...ZONDER jodium.....hoeveelheid kan ik je niet vertellen
Schimmel of iets in die trant.
Kijk is op deze site of je iets ziet wat lijkt op wat er bij jou afspeelt.
http://www.jbl.de/onlinehospitalnl/perp ... alleryId=2
Kijk is op deze site of je iets ziet wat lijkt op wat er bij jou afspeelt.
http://www.jbl.de/onlinehospitalnl/perp ... alleryId=2
ben vanmiddag na de winkel geweest en heb teststrookjes gehaald
dus hier komt de uitslag
PH 7,6
KH 10
GH 16
N2 0
N3 10
hebben jllie hier wat aan om op een oplossing te komen
gr Jos
dus hier komt de uitslag
PH 7,6
KH 10
GH 16
N2 0
N3 10
hebben jllie hier wat aan om op een oplossing te komen
gr Jos
Nee die zijn op zich niet schokkend. En heb je op die site gekeken ?? daar staan veel foto's misschien dat je het herkent.
-
jari4now
eerste drie waardes mogen wel wat lager, maar zal niet de oorzaak zijn
Ten eerste ..
Het active kool kan je er best uit laten..
kool doet het idd de eerste 3 weken redelijk goed maar raakt dan verzadigd en krijg je dus dat ie dus ook goede bacterien om gaat zetten in slechte dus dan heb je eigenlijk alleen maar slechte bacterien die alles in je biotoop opvreet wat goed is.
het beste is (als je een buitenfilter hebt tenminste) de opbouw van je filter als volgt te doen..
keramische buisjes, grove watten, zeoliet korrels, fijne watten, en klaar ben je.. over de pijpjes strooi ik dan nog wat bacterien (potje gedroogde)
Zout doe ik bij elke verversing is echt niet schadelijk en dood de virussen die er eventueel inzitten, vooral bij witte stip is dit een prima middel.
Ik heb al enige jaren een gezel aqua staan en zelden een ziekte in de bak gehad, als er 1 ziek was kwam dat meestal door nieuwkoop uit de winkel of door een beschadiging.
Voeren doe ik om de 2 dagen, vlok, granu, voertablet, en afwisselend levend of vriesdroog. en een stukje komkommer zo afentoe...vooral de meervallen zijn er gek op.
Het active kool kan je er best uit laten..
kool doet het idd de eerste 3 weken redelijk goed maar raakt dan verzadigd en krijg je dus dat ie dus ook goede bacterien om gaat zetten in slechte dus dan heb je eigenlijk alleen maar slechte bacterien die alles in je biotoop opvreet wat goed is.
het beste is (als je een buitenfilter hebt tenminste) de opbouw van je filter als volgt te doen..
keramische buisjes, grove watten, zeoliet korrels, fijne watten, en klaar ben je.. over de pijpjes strooi ik dan nog wat bacterien (potje gedroogde)
Zout doe ik bij elke verversing is echt niet schadelijk en dood de virussen die er eventueel inzitten, vooral bij witte stip is dit een prima middel.
Ik heb al enige jaren een gezel aqua staan en zelden een ziekte in de bak gehad, als er 1 ziek was kwam dat meestal door nieuwkoop uit de winkel of door een beschadiging.
Voeren doe ik om de 2 dagen, vlok, granu, voertablet, en afwisselend levend of vriesdroog. en een stukje komkommer zo afentoe...vooral de meervallen zijn er gek op.
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Doe eens pic's van je zieke vissen.. Dat zegt meer dan een beschrijving 
ik zou nog graag willen weten hoeveel zout moet je er in doen voor een bak van 60 liter
ongeveer een kwart tot een halve eetlepel oplossen in een klein beetje heet water..dit geleidelijk aan toevoegen aan je aquawater..lammers schreef:ik zou nog graag willen weten hoeveel zout moet je er in doen voor een bak van 60 liter
let wel..als je er al medicijnen in heb zitten dien je eerst een kwart van je water eerst te verversen of als het langer dan een week terug is en je goed filterd dan hoeft dat niet te gebeuren.
Wat ik denk is dat je een bacteriele infectie in je bak hebt en GEEN witte stip.
Zitten er ook "gaten" in die witte plekken???
Anders kan het ook nog gatenziekte zijn..
Voor de bacteriele infectie kan ik je JBL Furanol adviseren.
Het medicijn tegen uitwendige en inwendige bacteriële infecties.
Het werkzame bestanddeel nifurpirinol werkt sneller en doeltreffender dan klassieke antibiotica. Wordt binnen een paar uur door de geinfecteerde organen opgenomen en doodt bacteriën sneller dan andere medicijnen. Geneest open zweren, uitpuilende ogen en buikwaterzucht in het beginstadia. Bevat geen koper! Toch niet gebruiken bij lagere dieren.
Grtzz Bianca