bodem stofzuigen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

bodem stofzuigen

Bericht door loes1963 »

Ik heb een bodem stofzuiger van sera .Wat een pruts ding. :cry: Al je hem een beetje scheef houdt loopt al je water terug je bak in...Dat is niet zo erg, maar als je sponsje een beetje vol zit dan ziet je bak er niet meer uit. :cry:
En omdat ik een boekenplank boven mijn aqua heb zitten, moet ik hem wel af en toe flink scheef houden , anders kom ik er niet bij.
Dus mijn vraag, wat is een goede bodem stofzuiger die ook met gemak achterin je aquarium kan stofzuigen?
Graag reacties, :tums:
Mea culpa

Antoinette
1000+
1000+

Re: bodem stofzuigen

Bericht door Antoinette »

Ja, zo'n prutsding heb ik ook gehad ;)

Veel handiger vind ik het om de bodem gewoon met een stuk tuinslang af te hevelen. Dan doe ik gelijkertijd een waterwissel.
aardig zijn voor elkaar kost niets

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Ja dat deed ik nu ook al maar tussendoor wil ik toch ook af en toe even stofzuigen. Dat is toch wel nodig.
Mea culpa

Indomie
1000+
1000+

Bericht door Indomie »

Ik heb vroeger verschillende bodemstofzuigers gehad maar om eerlijk te zijn, afhevelen werkt toch het best ;)

Floor
200-400
200-400

Bericht door Floor »

Ik gebruik graag een stukje luchtslang met een kort pijpje eraan om overal goed tussen te komen.
Wanneer je niet de dunste maar één maatje groter neemt blijft het zand over het algemeen goed liggen terwijl je toch genoeg kracht hebt om het vuil op te zuigen.
'You can be what ever you resolve to be'

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Floor schreef:Ik gebruik graag een stukje luchtslang met een kort pijpje eraan om overal goed tussen te komen.
Wanneer je niet de dunste maar één maatje groter neemt blijft het zand over het algemeen goed liggen terwijl je toch genoeg kracht hebt om het vuil op te zuigen.
Dit snap ik niet helemaal Hoe doe je dan het vuil opzuigen ?
Mea culpa

Floor
200-400
200-400

Bericht door Floor »

Om het op te zuigen moet je eerst zelf even aan de andere kant van het slangetje zuigen daarna, loopt het vanzelf.
Voordeel is dat, wanneer, je een keer wat zand op zuigt je het hevelen kan stoppen door even de uitlaat van je slangetje (de kant van je emmertje) dicht te houden.
Het zand valter dan direct weer uit.
'You can be what ever you resolve to be'

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Floor schreef:Om het op te zuigen moet je eerst zelf even aan de andere kant van het slangetje zuigen daarna, loopt het vanzelf.
Voordeel is dat, wanneer, je een keer wat zand op zuigt je het hevelen kan stoppen door even de uitlaat van je slangetje (de kant van je emmertje) dicht te houden.
Het zand valter dan direct weer uit.

Oh oke, afhevelen dus... :D Ik dacht dat je iets anders bedoelde.
Overigens, als je geen aquarium water in je mond wilt krijgen, kan je dat stukje slang beter eerst voorzichtig vullen met kraanwater.Dan vingers erop houden dan in het water doen, en hij loopt dan vanzelf zonder aan te zuigen. ;)
Mea culpa