Help!

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Lyra
0-200
0-200

Help!

Bericht door Lyra »

Ik heb plantjes online besteld, en vandaag waren ze binnen gekomen.
Mijn zus heeft ze snel met de billen in water gezet zodat ze in ieder geval niet zouden uitdrogen.

Nou kwam ik vandaag laat thuis, en zag dat de plantjes er toch niet al te fris bijstonden, dus heb ik ze hup hup snel, in het aquarium gezet.

De visjes die ik wil houden van drijfplantjes zodat ze zich een beetje kunnen verschuilen.
Dus ik had (ik dacht slim van mezelf) kleine kroosvaren gekocht.
Maar nu drijven er allemaal kleine 'haartjes' (ik gok de worteltjes) door mijn aquarium!
Ondertussen zijn ze een beetje gezakt maar ze liggen nog steeds overal op...

Is dit een foute plant voor een aquarium? Hoe los ik dit op?
Ook zijn de wortels die hier aan drijven vrij lang (en lelijk...)

Verder had ik nog een Micranthemum umbrosum gekocht.
Maar deze worteltjes zijn zo piepklein dat ik het maar niet voor elkaar krijg dat hij onderaan vast blijft.
Dus heb ik er een heeeel klein beetje grind op gelegd zodat hij toch onder blijft.

Heeft iemand misschien tips hoe ik dit beter kan doen...?

Doppeke
0-200
0-200

Re: Help!

Bericht door Doppeke »

Hoi Lyra,

Kroosvaren is geen foute plant hoor. Deze wordt meer gebruikt als drijfplant. Deze groeit wel erg snel en heeft 12u licht/dag nodig. Die 'haartjes' zullen idd worteltjes zijn die losgekomen zijn van de plantjes? Met een netje kan je die er uithalen. Beetje opwoelen daar het in het water zweeft er uit scheppen.

De Micranthemum Umbrosum is een voorgrondplantje die vaak gebruikt wordt om de voorgrond te bedekken. Deze mag je aardig in het zand/grind steken hoor. Ik zou er geen grind opleggen, gewoon net ietsje dieper steken. Heeft aardig wat licht nodig.

Groetjes
Doppeke

stylz
1000+
1000+

Re: Help!

Bericht door stylz »

Meestal kan je de plantjes het best gewoon in de verpakking laten zitten tot je ze kan planten, tenzij ze heel slecht verpakt zouden zitten, of dat het 3 dagen gaat duren voor je ze kan plaatsen.

Gewoon in een warme kamer zetten in de doos werkt volgens mij het best.

Voor het planten kan je het best een pincet gebruiken, het kan wel met je vingers maar plantjes vonder wortels en dat heb je bijna altijd krijg je met een pincet veel beter in de ondergrond wat je ondergrond dan ook mag zijn.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0