Hallo,
ik heb het overal al geprobeerd te vinden via afbeeldingen enzo maar twijfel nog steeds dus hoop dat iemand mij kan helpen en me kan zeggen of dit een mannetjes of vrouwtjes Goerami is :-) alvast dankjewel!
Dit is de Trichogaster trichopterus (blauwe spat).Bij dit soort zijn de mannen wat feller gekleurd als de vrouwen. De vrouwen hebben een wat rondere buikpartij. De rugvin van de mannen loopt spits toe en is bij de vrouwen rond van vorm.
Het mannetje bouwt een schuimnest.
Hey, dank u voor de reactie maar is deze op de foto volgens u nou een mannetje of vrouwtje? hihi ik weet het nie meer....heb er 2 van deze inzitten en zien er hetzelfde uit terwijl mij gezegd is in de winkel dat het een koppeltje zou zijn.... dit is dus niet zo en nadat ze al mijn 2 diamant goerami's letterlijk de dood in hebben gehaagd met zijn 2en...zit de iets grotere nu continu achter de andere aan.... en als ik weet wat het geslacht is kan ik er 1 gaan wisselen.... als dat mogelijk is natuurlijk
Dan denk ik dat het 2 mannetjes zijn. Die zijn behoorlijk agressief onderling. Inderdaad beter om er een uit te halen.
Als je er een vrouwtje bij wil plaatsen zorg dan voor voldoende schuil/ vlucht mogelijkheden anders jaagt hij haar de hele bak door.
ze zijn hetzelfde alleen is de andere ietsjes kleiner.... en ja had ook al het vermoeden maar was er niet 100% zeker van dus dankjewel!! ik ga gauw zorgen dat die "rotzak" eruit gaat ;-) en er een vrouwtje bij de kleinere komt.... en hopelijk is het dan opgelost.... en ik maar denken door te lezen en van de winkel te horen dat het zulke vredelievende rustige vissen zijn
Oooh echt?? moet dit vandaag wel weten.....want ze ziten elkaar steeds achterna dus ga er 1 uithalen en er een vrouwtje (of dus een mannetje) voor in de plaats zetten.....
Goedemorgen trouwens
euhm heb net deze foto's in mijn email gehad.... dus het is toch idd een vrouwtje denk ik????
die 2 van mij zijn nog jong en nog niet volgroeid maar de vin is toch echt rond en niet spits....heb ze net nog even grondig bekeken
Ja hè ik denk het ook..... jammer dat ze zo agressief zijn tegenover elkaar dan dacht dat alleen Mannen dat deden ghehe maar komt goed ik ga heeeeeeeeeel goed op de vinnen letten ;-) dankjewel allemaal!
Ik weet niet of je een smartphone heb, zoja, probeer een duidelijke foto te maken en neem die mee naar de winkel.
En je kunt hem natuurlijk ook ff hier laten zien.
Het is altijd lastig te zien vanaf een foto, maar mijn eerste ingeving is dat het om vrouwtjes gaat.
En mijn ervaring met dit soort vissen is dat juist vrouwen mekaar slecht kunnen tolereren, auwww, delete laatste zin onder dwang van de vrouw die net even mee zat te kijken.....