In een vorig topic had ik lucht in mijn slangen na het reinigen van het filter en die kreeg ik er niet uit.
Na advies van enkele leden leek het beter te gaan.
Maar voor de nacht liep hij weer niet goed.
Ben toen heel lang bezig geweest met van alles te proberen maar het hielp allemaal weinig, tot ik per ongeluk ten einde raad boven op mijn filter ging hangen met mijn handen en wat bleek toen, twee van de sluitklepjes vielen spontaan naar beneden, dus hij zoog niet meer vacuüm.
Heb er voor de nacht toen twee stenen boven op gelegd en er een pompje op gezet met een bruissteentje voor wat extra zuurstof, want dat hadden mijn vissen ondertussen wel nodig, zaten er een paar steeds boven lucht te happen.
Zo zijn we de nacht door gekomen.
Om nu een lang verhaal korter te maken, heb ik er vandaag een nieuw filter op gezet.
Heb mijn keramische pijpjes en twee vuile sponzen mee genomen en het water uit het oude filter.
Mijn vraag is nu, gaat dit goed?
Moet ik nitrivec toevoegen?
Moet ik nog iets anders doen?
Nieuw filter. Wat te doen?
Nieuw filter. Wat te doen?
What Dreams May Come
Re: Nieuw filter. Wat te doen?
Nee hoor dat gaat goed, gehandeld als een waar aquarist 
-
timothymeertens
- 800-1000

is het toevallig een eheim potfilter 2215 2217??als dit zo is dan zou ik een nieuwe dichting proberen maar zeker de filter nog niet weggooien 
Ik houd hem zo wie zo als reserve, je weet maar nooit. Ook met deze filter kan er ooit iets gebeuren.
Heb wel vier jaren garantie, maar als er weer iets is, moet hij er toch af.
De oude filter is een Eheim 2213 en de zilverkleurige sluitklepjes op de zijkant vallen open bij iets meer druk van buitenaf.
De oude filter is een Eheim 2213 en de zilverkleurige sluitklepjes op de zijkant vallen open bij iets meer druk van buitenaf.
What Dreams May Come
-
dennisr
Je kan van die eheim pompen elk onderdeel bestellen,jomobiel schreef:Ik houd hem zo wie zo als reserve, je weet maar nooit. Ook met deze filter kan er ooit iets gebeuren.
Denk nieuwe seal dat die het dan weer doet.
eheim is super spul alles blijft los te bestellen, voor mij zonder twijfel top klasse.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Jep is de afdichtingsring die gewoon versleten is, met een goed rubber ertussen heb je de sluitklepjes amper nodig.
Nieuw rubber bestellen en mooi reserve houden want die classic pompen van eheim zijn in principe onverwoestbaar
Nieuw rubber bestellen en mooi reserve houden want die classic pompen van eheim zijn in principe onverwoestbaar