Gymno-Decor: Het Dagboek.

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Re: Gymno-Decor: Het Dagboek.

Bericht door Vlekkie »

Rita M schreef:Hey Dirk

whatup???

Beste Rita,

Sorry voor mijn lange afwezigheid. Maar, er viel echt niets te melden. Zoals je kan lezen in het volgende verslagje... :D
Cichlids forever!

200x65x80 Gymno-bak: okt 12
335x70x80 Retroculus/Uaru-bak: okt '13
250x70x80 H. notatus-bak: okt '14
270x70x80 V. argentea-bak: sep '15

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Beste mensen,

Er valt nog niets nieuws te vertellen rond m'n tank. Vandaar de lange stilte. De dagploeg zit er nog steeds niet in. Omdat ze onvindbaar blijkt te zijn.

- Sturisoma panamese: 3 maanden op gewacht maar nog altijd niet te krijgen. Ik heb het nu opgegeven en heb toestemming gegeven om de Sturisoma aureum aan te kopen. Dit ondanks het feit dat de aureum oorspronkelijk uit het Amazonebekken stamt (en dus zacht, zuur water nodig heeft) terwijl de panamese uit Panama komt en die waterwaarden nodig heeft die veel dichter tegen Europees leidingwater aanleunen. Daarnaast vind ik de panamese ook een mooier visje. Maar het zal dus de Sturisoma aureum worden.

- Macrognathus aculeatus: hoewel ik deze aal-achtigen al gehad heb, blijken ze nu niet te vinden. Hier zal geduld voor nodig zijn.

- Gymnogeophagus balzanii: hoewel de bekendste cichlide uit het Gymno-geslacht is dit visje aan zijn eigen succes ten onder gegaan. Hij voelt zich kiplekker in Europese leidingwater, daardoor kweekt hij erg makkelijk, waardoor de markt werd overspoeld met de Gymnogeophagus balzanii, hetgeen ervoor zorgde dat deze visjes niets meer waard waren. Dus, de Tsjechische kwekers zijn opgehouden met hem te kweken. Maar, naar het schijnt, is hij nog te koop in Nederland. Dat wordt nagekeken en Erik moet eens een dagje vrij hebben om hem op te halen.

Hieronder staan een behoorlijk aantal beelden van de bak, waarop je kan zien dat alles goed gaat met mijn bak, ondertussen. De planten, de slakjes en de vier nachtvissen die erin zitten, doen het allemaal erg goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest heb ik de trieste beslissing genomen om geen bijkomende aquaria meer in huis te zetten. Enerzijds omdat ik het onderhoud fysisch niet meer aankan. En, anderzijds, omdat m'n maatje Erik al 3 inoperabele hernia's heeft. Mocht hij voor langere tijd in de prullenmand liggen (wat altijd kan, gezien zijn conditie) dan zijn de rampen niet meer te overzien, als er nog bakken bijkomen.

Dit wil daarom niet zeggen dat ik geen decors meer bouw. Het kan altijd dat ik binnen een jaar of drie een nieuw decor in elkaar draai, als ik van vissenbestand wissel. Of, omdat m'n Nederlandse aqua-vriendin er één wil, na de verbouwingen aan haar huis.

Intussen hou ik mij bezig met het bouwen van houten scheepsmodellen http://www.billingboats.com/ of met fotografie. Ik heb recentelijk HDR (high dynamic range) foto's ontdekt, waarvan ik er enkele bijsluit...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziezo, meer heb ik voor het moment niet te vertellen. Ik hou jullie op de hoogte, vanaf het moment dat er een volgend visje in mijn bak zit. Beloofd!
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Roy H »

Balen van die visjes zeg :( . Hopelijk gaat dat alsnog snel goedkomen. En ondanks dat er geen bak meer bij gaat komen, staat je huidige bak er wel schitterend bij :duim:
Greetings...

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

De bak staat er zeker mooi bij, schitterende hdr foto's zijn dat :shock: Dat je er geen bakken meer bij neemt klinkt logisch, wens je maatje maar sterkte van mij.

Als je wilt kan ik hier in de buurt even rondvragen of ze de Gymnogeophagus balzanii hebben of aan kunnen komen.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Heee da's fijn Dirk dat we even een lekkere update van je krijgen en die bak ziet er zeker geweldig uit.
Alles is perfect geïntegreerd zo te zien en samen met het groen is het één geheel geworden precies wat men altijd hoopt van een scape dus job well done lijkt mij.

Dat het zo moeilijk is aan die vissen te komen is wel heel vervelend zeg, hopelijk gaat dat snel goed komen.

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Roy H schreef:Balen van die visjes zeg. Hopelijk gaat dat alsnog snel goedkomen. En ondanks dat er geen bak meer bij gaat komen, staat je huidige bak er wel schitterend bij.
Ja, dat valt mij ook lelijk tegen... :?

Ik heb geduld, beste Roy. En met het nodige geduld, kom je er uiteindelijk ook wel. Maar, het is en blijft vervelend... :roll:

Tja... Het is zo'n vijf jaar geleden dat ik m'n verlanglijstje opstelde. Toen was er nog veel mogelijk met mijn handicap wat het ondertussen niet meer is. Helaas, moet ik eraan toevoegen. :shock:

Reuze bedankt voor je complimentje! :D Nu nog wat wachten op de visjes... :mrgreen:

Bertus schreef:De bak staat er zeker mooi bij, schitterende hdr foto's zijn dat. Dat je er geen bakken meer bij neemt klinkt logisch, wens je maatje maar sterkte van mij.
Als je wilt kan ik hier in de buurt even rondvragen of ze de Gymnogeophagus balzanii hebben of aan kunnen komen.
Hartelijk bedankt om je complimentjes, beste Bertus! :duim:

Ja, met de bak gaat alles zeer goed. Zoals je kan zien, de plantjes groeien, het decor houdt (dus is deze methode een goede methode om een decor op te bouwen), het water is kraakhelder, ... Het enige zijn de visjes... :roll:

Tja, over sommige dingen heb je geen keuze... Het is beter bepaalde zaken bijtijds te realiseren dan om later met de gebakken peren te zitten... :?

Ik zal Tim veel groetjes doen! :D

Als je dat zou willen doen, zou ik je zeer dankbaar zijn. Alhoewel ik nu nog niet weet hoe ze tot bij mij te krijgen. Verduijn zou ze hebben... Althans, dat vertelt me zijn site... :kwnie:

Rita M schreef:Heee da's fijn Dirk dat we even een lekkere update van je krijgen en die bak ziet er zeker geweldig uit.
Alles is perfect geïntegreerd zo te zien en samen met het groen is het één geheel geworden precies wat men altijd hoopt van een scape dus job well done lijkt mij.
Dat het zo moeilijk is aan die vissen te komen is wel heel vervelend zeg, hopelijk gaat dat snel goed komen.
Hallo, beste Rita! :lol:

Tja, je kent me ondertussen al wel... En, zult waarschijnlijk wel weten dat de zomer voor mij het seizoen is om buiten te komen en duizenden fotokes te trekken... Die elke avond bewerkt moeten worden om op m'n blog gepubliceerd te worden... Die blog krijgt tegenwoordig meer dan 1000 bezoekers per maand, iets wat ik nooit voor mogelijk had gehouden.. :jippie:

Ja, het is nogal een mooi geheeltje aan het worden, niet? :D En, dat is altijd mijn bedoeling geweest. Het is ook daarom dat ik er geen te opzichtige vissen in wil zetten. Omdat dat ten koste zou gaan van het geheeltje. Jammer genoeg zijn de visjes zo onopvallend, dat het me héél wat moeite kost om eraan te geraken... :shock:

Ja, het is knap vervelend... Ach, wie geduldig is, trekt meestal het zeil naar zich toe... :mrgreen:
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Beste Vlekkie,

Ik heb ze gevonden, de Gymnogeophagus balzanii :D Er zitten 3 stuks bij de Rifwachter (www.rifwachter.nl) in Hilversum, ze zijn rond de 8cm vertelde ze mij net via de mail.

Er is ook een berichtje naar Verduijn cichlids (http://www.verduijncichlids.com) gestuurd om te kijken of ze daar eventueel ook zijn, deze tip kreeg ik van de winkel waar ik het meeste kom. Als ik meer weet krijg je dit ook te weten.

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Verduijn heeft er nog 6 zitten.

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Oeps, deze post was dubbel :oops: :oops: :oops:

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Bertus schreef:Beste Vlekkie,
Ik heb ze gevonden, de Gymnogeophagus balzanii :D Er zitten 3 stuks bij de Rifwachter (http://www.rifwachter.nl) in Hilversum, ze zijn rond de 8cm vertelde ze mij net via de mail.
Er is ook een berichtje naar Verduijn cichlids (http://www.verduijncichlids.com) gestuurd om te kijken of ze daar eventueel ook zijn, deze tip kreeg ik van de winkel waar ik het meeste kom. Als ik meer weet krijg je dit ook te weten.
Bertus schreef:Verduijn heeft er nog 6 zitten.

Hartelijk bedankt voor je inspanningen, beste Bertus! :D

Ik zal Erik vandaag nog contacteren om te vragen of hij tijd heeft om ze te gaan halen! :jippie:
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Graag gedaan, we moeten elkaar toch een beetje helpen :lol: :lol: :lol:

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Super heren, hoop dat Eric tijd heeft Dirk

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Ze staan er prachtig bij Dick. Lijkt me een verstandige keuze om ervoor te zorgen dat je onderhoud zover laat groeien dat je het zelf niet meer kan.

Dat zijn wel mooie foto's, bijna kunst joh.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Plaats reactie