Hoe voer je diepvriesvoer?
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Re: Hoe voer je diepvriesvoer?
Ik heb nog niet alle soorten uit de blister geprobeerd, maar de maculata's lijken de artemia en de watervlooien niet echt te waarderen. Ze grijpen het, en spugen het dan weer uit. De garnalen eten het wel netjes op, maar ik wil dat alles ervan eet.
Dat doen ze wel met de rode mug, dat vinden ze erg lekker allemaal. De zwarte mug en de witte mug heb ik nog niet geprobeerd, morgen maak ik 1 van de 2 soorten open. Kijken wat ze daarvan vinden.
Meer deze blister koop ik niet meer, hierna ga ik denk ik over op de rode muggelarf.
Dat doen ze wel met de rode mug, dat vinden ze erg lekker allemaal. De zwarte mug en de witte mug heb ik nog niet geprobeerd, morgen maak ik 1 van de 2 soorten open. Kijken wat ze daarvan vinden.
Meer deze blister koop ik niet meer, hierna ga ik denk ik over op de rode muggelarf.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Ik zou ze toch aan die artemia laten wennen, da's hoogwaardig voer. Watervlooien en witte mug dan weer niet echt. Kijk hier maar eens voor goede info over wat hoog, gemiddeld en laag is qua voedingswaarde.
-
Marcje1968
- 0-200

In het verleden ontdooide ik het voer netjes in een bakje koud water en een theezeefje.
Later ontdooide ik het in de koelkast.
Nu donder ik het bevroren stuk zo in de bak
en m'n vissen vinden het fantastisch zonder dat de hele bak een zooi is ...
Later ontdooide ik het in de koelkast.
Nu donder ik het bevroren stuk zo in de bak
Al vanaf 1977 visjes en nog niet alles weten !
Ik doe ontdooien in eierdopje zoals eerder gelezen hierboven met water uit de bak , beetje los woelen en klaar ! 2x per week :-)
smullen !!!
smullen !!!
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Dat is een handig artikel, Rita.
Dus van de soorten die ik nu heb in de tropical mix, kan ik het beste artemia en zwarte mug geven.
Ik zal straks de zwarte mug eens proberen, kijken wat ze ervan vinden. Als ze dat lekker vinden, dan ga ik dat gebruiken als vast diepvriesvoer, 1 of 2x per week. Want voor dat kleine beetje dat ik voer, vind ik 1 blister in de vriezer wel genoeg, dus dan neem ik niet ook nog eens artemia erbij.
Of blijft het heel erg lang goed in de vriezer? Geen idee eigenlijk, daar heb ik nog niet op gelet.
Dus van de soorten die ik nu heb in de tropical mix, kan ik het beste artemia en zwarte mug geven.
Ik zal straks de zwarte mug eens proberen, kijken wat ze ervan vinden. Als ze dat lekker vinden, dan ga ik dat gebruiken als vast diepvriesvoer, 1 of 2x per week. Want voor dat kleine beetje dat ik voer, vind ik 1 blister in de vriezer wel genoeg, dus dan neem ik niet ook nog eens artemia erbij.
Of blijft het heel erg lang goed in de vriezer? Geen idee eigenlijk, daar heb ik nog niet op gelet.
Tja karin, variatie is toch belangrijk en zwarte mug mag weer niet al te vaak omdat het vetter is.
Wij eten ook elke keer iets anders om zo aan alle stoffen te komen die we nodig hebben en daarom zijn die tropical mix blisters zo handig. Je mag best om de dag diepvries voeren hoor en de andere dag droog voer zo krijgen ze alles binnen wat ze nodig hebben. Misschien kun je met een heet aardappel mesje zo'n blokje wel doormidden snijden dan gebruik je een half blokje per keer.
Wij eten ook elke keer iets anders om zo aan alle stoffen te komen die we nodig hebben en daarom zijn die tropical mix blisters zo handig. Je mag best om de dag diepvries voeren hoor en de andere dag droog voer zo krijgen ze alles binnen wat ze nodig hebben. Misschien kun je met een heet aardappel mesje zo'n blokje wel doormidden snijden dan gebruik je een half blokje per keer.
@Rita,
Jij bestelt toch altijd het diepvriesvoer? Zo'n mix lijkt mij namelijk ook wel handig.
Jij bestelt toch altijd het diepvriesvoer? Zo'n mix lijkt mij namelijk ook wel handig.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
Klopt Lex, ik bestel het voor een paar maanden bij diervoeders-ronald maar die tropical blisters kun je ook bij de LFS kopen hoor. Alleen kosten ze daar vaak 2,25 of 2,75 terwijl ik 1,05 tot 1,65 betaal. Zaterdag wordt er bij mij weer geleverd en aan bezorgkosten ben ik maar een paar euro kwijt.
Iedere dag diepvriep is totaal niet erg hoor... Als je het maar afwisseld.
Dankje voor de info, Rita. Ik ben niet zo onder de indruk van mijn lfs. 
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Ok, dan zal ik toch die tropical mix blijven gebruiken, ook als deze op is. Ik dacht alleen, als het voer erg laag van kwaliteit is, kan ik het beter niet geven. Maar voor de afwisseling zal ik het blijven gebruiken.
Ik heb hem gewoon in de dierenwinkel gekocht. Weet niet wat het kostte, omdat ik ook tegelijk spul voor mijn andere dieren kocht.
Een warm aardappelmesje, dat vind ik een goed plan. Ik snij ze wel altijd door, ik voer maar een kwart blokje. Maar met een koud mesje, is het een heidens karwij om het door te snijden
Ik heb hem gewoon in de dierenwinkel gekocht. Weet niet wat het kostte, omdat ik ook tegelijk spul voor mijn andere dieren kocht.
Een warm aardappelmesje, dat vind ik een goed plan. Ik snij ze wel altijd door, ik voer maar een kwart blokje. Maar met een koud mesje, is het een heidens karwij om het door te snijden
Misschien is dit niet de juiste plaats, maar ik wil graag Krill voeren (uit de diepvries) ivm. de hoge voedingswaarde.
Mijn meeste vissen zijn echter nog te jong of te klein om het te kunnen eten.
Hoe maken jullie kleinere stukjes van de Krill?
Mijn meeste vissen zijn echter nog te jong of te klein om het te kunnen eten.
Hoe maken jullie kleinere stukjes van de Krill?
What Dreams May Come
Kun je het met wat water heel even een seconde of 3 in de blender doen en dan voeren?
Vissen zijn trouwens ook goed in staat stukjes af te happen hoor.
Vissen zijn trouwens ook goed in staat stukjes af te happen hoor.