co 2 sochting carbonater

Plaats reactie

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

co 2 sochting carbonater

Bericht door loes1963 »

Hallo ,

Ik zit er sterk aan te denken om iets van een co2 installatie te gaan gebruiken, maar schrik me wezenloos van de prijzen .
Bovendien ben ik ook helemaal niet handig met metertjes en slangen ed. Maar nu zag ik op internet de sochting carbonator. Heeft iemand hier ervaring mee???
Graag jullie reacties.
Mea culpa

AquaHome

Re: co 2 sochting carbonater

Bericht door AquaHome »

Het lijkt een goed alternatief voor een dure CO2 installatie te zijn. Ik heb er al veel goede verhalen over gehoord van klanten en planten groeien er erg goed op. Eigen ervaring heb ik er niet mee, dus daar kan ik verder niks over zeggen.

Noomii
200-400
200-400

Bericht door Noomii »

Anders moet je zo'n systeem eens via marktplaats kijken, heb daar een splinter nieuw systeem van nog geen maand oud voor 75 euro gekocht, en in de winkel is die rond de 300 euro.

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Oke bedankt voor jullie reacties...Ben nog verder gaan zoeken op het internet, en zag daar de JBL proflora bio160 staan, Ook niet al te duur. Zijn jullie daarmee bekend? Dit lijkt me beter dan zo'n paddestoel...Graag jullie mening hierover.En zou het mogelijk zijn om IPV de navullingen zelf iets erin te doen om co2 te maken?
Mea culpa

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

die JBL is gewoon een lege bus die je moet vullen met een duur poedertje en water, ik had hem ook en deed er gewoon water, suiker en droge gist in net als in alle thuis maak bio Co2. Werkt perfect!

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Oke ik denk dat ik die jbl maar ga aanschaffen. Maar hoe zit het dan in de nacht? Liet jij hem dan gewoon aanstaan?
Mea culpa

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Ik liet hem inderdaad gewoon aanstaan maar je kunt er ook een kraantje op zetten om af te sluiten. Zelf durfde ik dat niet omdat ik bang was voor overdruk in de fles maar iemand zei later tegen me dat je het ook gewoon kunt laten weg stromen 's nachts door een kraantje open te zetten ipv af te sluiten. Qua kosten maakt dat weinig uit want droge gist en suiker kosten haast niks.

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Bedankt rita voor je info. Ik heb hem besteld en hopelijk komt hij snel binnen. Op internet vindt ik verschillende recepten om zelf dat goedje te maken. Heb jij ook een recept wat goed werkt en wat werkt nu beter? Dat ding wat je erbij krijgt, of moet ik een andere kopen wat meerdere kleinere belletjes co 2 geeft? Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Overigens, mijn pogostermonplantjes staan nu al een week in mijn bak en doen het tot nu toe geweldig.
Mea culpa

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Ik was hel erg tevreden met de diffusor die erbij zat eerlijk gezegd en ik heb toen ook een meng dosering van internet gehaald maar weet niet meer precies hoeveel. Wel weet ik dat ik er voor zorgde dat de cillinder niet helemaal vol zat maar er zit een streep tot hoe ver hij vol mag geloof ik. Ik vond het een super prettig systeem in ieder geval en een recept is zo gevonden denk ik... succes!

Tof te horen dat je pogo lekker gaat, prachtig plantje vind ik het en ik wil het ook nog voor de citroentjes bak.