De achterkant van mijn aquarium is zwart geverfd, door de vorige eigenaar.
Dit is niet netjes gedaan en achter in de bak is het ook veel te donker.
Kan ik, met thinner, verfverdunner of iets anders, de verf verwijderen, zonder dat mijn vissen omvallen van de
damp die eraf komt. Neem aan dat het giftig is voor de vissen.
Achterkant Aquarium
Achterkant Aquarium
What Dreams May Come
-
Janneke1991
- 0-200

Re: Achterkant Aquarium
thinner e.d zijn idd giftig voor alle dieren naar mijn weet, is het de buiten of de binnenkant die geverfd is?
als het de buitenkant is kun je proberen met een glaskrabber heel voorzichtig maar ik weet niet of dit schadevrij is.. zou ook zonde zijn als je aquarium beschadigt natuurlijk..
toch zou ik niet met thinner of iets dergelijks aan de gang gaan.. dat kan haast niet goed zijn voor je vissen
als het de buitenkant is kun je proberen met een glaskrabber heel voorzichtig maar ik weet niet of dit schadevrij is.. zou ook zonde zijn als je aquarium beschadigt natuurlijk..
toch zou ik niet met thinner of iets dergelijks aan de gang gaan.. dat kan haast niet goed zijn voor je vissen
Juwelrecord800 , 80bx45hx30d :D zeer veel plezier aan mijn aquarium :D
Dat heb je goed Janneke
Ik zou er voorzichtig een achterwand in schuiven, onder achter het zand/grind vast zetten en van boven vast kitten. Op deze manier kun je de verf laten zitten en los je het probleem op met een smaakvolle achterwand, er is van het merk Bison een speciale kit die geschikt is voor aquaria. Als je de bak een paar dagen iets van het water er uit haalt kan de kit op een droge ruit hechten en opdrogen 
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Heel erg bedankt, dat ga ik doen.
Heb ik zelf geen moment aan gedacht, dat er van binnen ook iets tegen kan, maar daarvoor zie je maar weer, is dit forum.

Heb ik zelf geen moment aan gedacht, dat er van binnen ook iets tegen kan, maar daarvoor zie je maar weer, is dit forum.
What Dreams May Come
-
Janneke1991
- 0-200

haha geen probleem
daarvoor gebruiken we elkaars kennis en dat is ten goede voor al onze visjes dacht ik
en het is altijd goed om te vragen voordat je iets doet wat dan uiteindelijk niet zo uitpakt als je had gewild 
Juwelrecord800 , 80bx45hx30d :D zeer veel plezier aan mijn aquarium :D
Graag gedaan
Let er wel goed op dat de kit geschikt is voor aquaria, anders loopt het niet best af voor de visjes. Bison heeft er 1 maar diverse andere merken ook http://www.bison.nl/nl-nl/bibliotheek/g ... -aquarium/
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!