(Naar aanleiding van mijn vorige topic http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=23&t=9014)
Mijn sluierstaart (foto beneden) in kwestie weigert al 4 dagen niks te eten en nu, zie foto beneden, is ze dus half gaan hangen en zwemt niet meer. Dit is sinds vanmiddag. De laatste 4 dagen at ze niet maar zwom vrolijk met de andere vissen mee.
Dit is er de afgelopen 5 dagen gebeurd/gedaan:
- De goude sluierstaart (die niet eet) heeft eitjes gespoten.
- Alle andere vissen eten en zwemmen net als voorheen, ook degene die niet eet.
- 1 telescoop oog heeft witte stip en is dinsdag direct apart gezet met EXIT medicijn.
- het water is 2x 2/5 ververst.
- Het glas heb ik met een sponsje op een steel schoon gemaakt zodat mijn handen niet in het aquarium komen en dat de vissen schrikken. Ik begon zo ver mogelijk van de vissen maar op een 1 of andere manier schrok de sluierstaart (die niet eet) zo erg dat op de plek waar zij weg zwom opeens 10-20 eitjes rond dreven.
- Dinsdag heb ik de nieuwe pomp Eheim 3701 ontvangen en aangesloten.
- Sinds 29 augustus in de middag is mijn sluierstaart half gaan hangen in het water en zwemt niet meer. Ademt wel en kijkt rond met haar ogen
Het water ziet er nu zo uit maar dan zitten er nog plantjes in.

Sinds dat ik haar zag hangen in het water, heb ik haar apart in een emmer gedaan. Ik heb helaas niks groters meer want mijn ton is in bezet genomen door de zwarte sluierstaart met witte stip.

Bovenaanzicht van haar kop

Het water kan ik morgen pas laten testen, ik weet gewoon niet meer wat ik nog kan doen naast haar lichaam rechthouden en zorgen dat zij zuurstof genoeg heeft in haar emmer.
Heeft iemand raad?