Ik zou wel weer eens wat andere garnalen in mijn shrimptank willen hebben.
Nu kwam ik deze tegen op MP.
Macrobrachium assamense
Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me weer eens wat anders dan de 'standaard'garnaal.
Greetings...
Nieuwe garnaal?
-
Roy H
Onderwerp auteur - Oud teamlid

Nieuwe garnaal?
Greetings...
Re: Nieuwe garnaal?
In welke bak zou je ze willen houden? Ze gaan niet best met (kleine) vissen en een groep wordt vaak een slachtpartij en er zullen er maar een Laar overblijven van deze jongens.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
Speciaalbak 
Wat dacht je van pistoolgarnalen? is het zelfde verhaaltje.
Wat dacht je van pistoolgarnalen? is het zelfde verhaaltje.
-
Roy H

Ja , maar ik kan via MP een groepje krijgen voor 5 euro, en ik kan de 60cm wel vervangen door een 80cm.
Die staat nog onder in de kelder
Die staat nog onder in de kelder
Greetings...
-
Roy H

Als ik dan de inhoud van de 60, naar de 80 overplaats, en hier genoeg schuilplaatsen inricht??
Had al gelezen dat ze wel agressief waren ja, en planten ook niet echt nut hebben.
Kan ik er ook een deel over zetten naar de 1mtr60. Daar zitten wel grote vissen in zoals kersenbuikje , en biotodoma
cupido.
Of worden ze dan vissenvoer??
Greetings.....
Had al gelezen dat ze wel agressief waren ja, en planten ook niet echt nut hebben.
Kan ik er ook een deel over zetten naar de 1mtr60. Daar zitten wel grote vissen in zoals kersenbuikje , en biotodoma
cupido.
Of worden ze dan vissenvoer??
Greetings.....
Greetings...
Die worden absoluut aangevallen ja, deze soort kan echt niet samen met vissen maar voor een speciaalbakje zijn ze (vind ik) echt schitterend.
Ook tegen elkaar zijn ze erg agressief hè dus elke paar maanden heb je jongen waarvan vooral de mannetjes elkaar letterlijk zullen afmaken tot er maar 1 mannetje over is. Verder kunnen wat hardere planten zoals anubias en lekker wat mossoorten die snel groeien prima hoor, een normaal beplante bak wordt aanbevolen.
Ook tegen elkaar zijn ze erg agressief hè dus elke paar maanden heb je jongen waarvan vooral de mannetjes elkaar letterlijk zullen afmaken tot er maar 1 mannetje over is. Verder kunnen wat hardere planten zoals anubias en lekker wat mossoorten die snel groeien prima hoor, een normaal beplante bak wordt aanbevolen.