(1) Tijd geleden van een aquarium (80*40*30) overgestapt naar een juwel rio 300. De inrichting en techniek die ik bij de bak kreeg was niet naar me zin.
In me vorige aquarium heb ik ook een achterwand gemaakt maar deze heeft helaas los gelaten en veel te gehaast gemaakt. Dit los laten en een verhuizing naar een groter huis heeft me wel aangezet om een groter aquarium te nemen.
Na veel gelezen te hebben op deze site en me laten inspireren door http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/te ... el-rio-300 ben ik materialen gaan verzamelen en gisteren begonnen.
Hierbij een kleine foto reportage:
Hier ben ik me bak aan het leeg maken:

De aanzuigbuizen zijn geplaatst:

Met piepschuim op maat de achterwand gemaakt. Binnenkort een 3d effect aan toevoegen.

(2)Zo ben de afgelopen dagen weer wat veder gekomen. Pvc buizen veder aangesloten, liep tegen wat kleine probleempjes aan. Zoals de slang 16/22 om de pvc buis 20mm krijgen. Dit is na vele pogingen toch gelukt.
Voor de rest is alle pvc opmaat gemaakt en past allemaal. Kwam er helaas achter dat ik wat onderdelen mis dus meteen maar besteld. Zodra dit binnen is kan er ook gelijmd worden.
Alsvast begonnen om de 3d die op de achterwand komt uit te snijden en te bewereken:
Heb de stenen die in de bak komen beetje als uitgangspunt genomen:

Snij met een soldeermachine de vormen uit:

De eester 3d vormen zijn uitgesneden en op elkaar gekit en bewerkt:

Nu wachten op me pvc onderdelen om de bak eens te draaien of alles werkt, ondertussen blijf ik lekker doorgaan met 3d vormen maken.