Bedankt voor de tips!
mos kweken
-
loes1963
Onderwerp auteur - 200-400

mos kweken
Is het mogelijk om zelf mos te kweken?En zo ja, hoe doe je dat?
Bedankt voor de tips!

Bedankt voor de tips!
Mea culpa
Re: mos kweken
Hallo loes1963,
Het is niet heel moeilijk om mos te kweken het vergt alleen tijd. Als je een grote pluk mos hebt, moet je deze verdelen over kleinere plukjes. Deze bevestig je dan bijvoorbeeld met een cocktail prikker die je in kleine stukjes hebt gebroken aan de achterwand je van aquarium. Je kan de mos ook over de achterwant vegen zodat deze sporen achterlaat waardoor dit sneller zal gaan groeien.
Er zijn natuurlijk veel meer manieren, Maar zelf heb ik deze gebruikt met goed resultaat
Groet,
Matty
Het is niet heel moeilijk om mos te kweken het vergt alleen tijd. Als je een grote pluk mos hebt, moet je deze verdelen over kleinere plukjes. Deze bevestig je dan bijvoorbeeld met een cocktail prikker die je in kleine stukjes hebt gebroken aan de achterwand je van aquarium. Je kan de mos ook over de achterwant vegen zodat deze sporen achterlaat waardoor dit sneller zal gaan groeien.
Er zijn natuurlijk veel meer manieren, Maar zelf heb ik deze gebruikt met goed resultaat
Groet,
Matty
-
loes1963

hallo matty,
ik heb geen achterwand in mijn bak, is het ook mogelijk om mos , buiten , je aquarium te kweken, in een kweekbakje bv.?
ik heb nu ook overal kleine plukjes mos geplant in mijn aquarium , maar het groeit niet hard, of ik heb geen geduld, dat kan ook,maar wil graag meer mos in mijn bak.
ik heb geen achterwand in mijn bak, is het ook mogelijk om mos , buiten , je aquarium te kweken, in een kweekbakje bv.?
ik heb nu ook overal kleine plukjes mos geplant in mijn aquarium , maar het groeit niet hard, of ik heb geen geduld, dat kan ook,maar wil graag meer mos in mijn bak.
Mea culpa
Tja, je kunt het groei proces niet versnellen hè en wachten tot gras groeit is moeilijk ja.
Ik denk dat jou methode wel ok is maar je kunt idd mos in potjes buiten de bak laten groeien. Gewoon in een potje water zetten en af en toe een klein beetje plantenvoeding geven maar ik zie daar zelf het voordeel niet van want in je bak groeit het net zo hard
Ik denk dat jou methode wel ok is maar je kunt idd mos in potjes buiten de bak laten groeien. Gewoon in een potje water zetten en af en toe een klein beetje plantenvoeding geven maar ik zie daar zelf het voordeel niet van want in je bak groeit het net zo hard
-
loes1963

Oke, dat wilde ik even weten, is wel handig voor als ik andere dingen met "mos "wil bekleden.Want in de winkel is het erg duur!Rita M schreef:Tja, je kunt het groei proces niet versnellen hè en wachten tot gras groeit is moeilijk ja.
Mea culpa
Ik heb mijn kienhout, op de volgende manier bekleed, stukje visdraad en daarmee de mos vast gemaakt aan het stuk dat ik wou bekleden.
Ik heb een reserve 60cm bak wel ik wil gebruiken om mos in te kweken, of het lukt weet ik niet. Ik wil deze met een laagje water gewoon in een slaapkamer voor het raam zetten, af en toe eens water verversen en kijken wat er van komt. Ik mijn bak heb ik genoeg maar met mijn nieuwe scape (in de wintermaanden) heb ik veel nodig 
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
-
loes1963

Oke...nou ik ben benieuwd. Ik hoor het wel of dit lukt.Bertus schreef:Ik heb een reserve 60cm bak wel ik wil gebruiken om mos in te kweken, of het lukt weet ik niet. Ik wil deze met een laagje water gewoon in een slaapkamer voor het raam zetten, af en toe eens water verversen en kijken wat er van komt. Ik mijn bak heb ik genoeg maar met mijn nieuwe scape (in de wintermaanden) heb ik veel nodig
Succes.
Mea culpa