Wortel hout bevestigen in hoek , hoe???

Plaats reactie

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Wortel hout bevestigen in hoek , hoe???

Bericht door loes1963 »

Afbeelding

Ik heb gisteren een mooi stuk wortel hout gekocht, en wil hem in mijn hoek bevestigen van mijn aquarium, maar heb werkelijk geen idee hoe ik dat kan bevestigen.Er zit, zoals je op de foto kan zien , een mooi schuin stuk aan, en dat is misschien wel handig.
Hij ligt nu lekker te weken in een emmer, en ik moet zeggen het valt reuze mee wat eraf komt van rode kleur. :lol:
Wil hem ook nog eerst met mos bekleden voordat hij in de bak gaat.Iemand tips? Voorbeelden?
:zwaai:
Mea culpa

Rita M
1000+
1000+

Re: Wortel hout bevestigen in hoek , hoe???

Bericht door Rita M »

Je kunt aan de buitenkant een stukje metaal vastmaken met bv super lijm en dan het hout daaraan bevestigen met een tie wrap

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Rita M schreef:Je kunt aan de buitenkant een stukje metaal vastmaken met bv super lijm en dan het hout daaraan bevestigen met een tie wrap
Je bedoelt de zijkant van het aquarium , aan de binnenkant? Dat gaat toch roesten?
Mea culpa

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Nee ik bedoelde aan de achterkant en de buitenkant, je kunt natuurlijk ook een kunststof plaatje nemen.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

roestvrij staaldraad werkt goed, dat verkopen ze in de bouwmarkt ik gebruik 0,6 mm maar dik visdraad werkt ook goed.
Om echt zware stukken vast te zetten kan je iets dikker rvs draad nemen geloof 3 euro voor 3 meter of zo.
Ty wraps werken ook goed maar neem liefst volledig kunststof.

Dat hout kan je in de hoek ook vast lijmen met siliconen lijm (droog) maar b.v. ook met reefconstruct als het nat is.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0