hoi,
weet iemand een oplossing voor de condens aan de afdekplaten van me aquarium.
ik heb aardig wat condens aan de onder kant van mijn afdekplaten.... is er een simpele oplossing om daar van af te komen???
gr ben
condens!
Re: condens!
Ik denk dat iedereen dat wel heeft, komt gewoon door het temperatuurverschil tussen water en omgeving 
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
condens kan je niet voorkomen.
je kan echter wel zorgen dat die vervelende kalkaanslag tot een minimum wordt gereduceerd door simpelweg de afdekplaten wat schuin te leggen. zo lopen de druppels er mooi aan een kant af.
je kan echter wel zorgen dat die vervelende kalkaanslag tot een minimum wordt gereduceerd door simpelweg de afdekplaten wat schuin te leggen. zo lopen de druppels er mooi aan een kant af.
'You can be what ever you resolve to be'
Mijn bak is maar voor 3/4 gevuld, daardoor had ik hetzelfde op het glas boven het wateroppervlak. Nu heb ik laatst een ventilator in mijn kap ingebouwd. En zelfs op een kwart van het het vermogen houdt die het condensvrij.
Alleen de verdamping gaat wel iets sneller erdoor.
Verder echt perfect.
Alleen de verdamping gaat wel iets sneller erdoor.
Verder echt perfect.
Condens krijg je door temp verschillen. De meeste standaard fabrieksbakken hebben ook geen beluchting, ofwel de warme lucht kan niet weg en slaat tegen je koudere lichtkap waardoor het onstaat.
Fan is een goed idee om het tegen te gaan.
Fan is een goed idee om het tegen te gaan.
-
ben85
Onderwerp auteur - 200-400

oke ja ik had al zo vermoeden dat een fan de oplossing was. je kap een beetje schuin houden zal ik eens gaan proberen totdat er een fan in zit..... eens kijken hoe ik dat gaan realiseren.
thnks voor de adviezen!!
thnks voor de adviezen!!