Hout HELP?
-
ellenoord
Onderwerp auteur - 0-200

Hout HELP?
Ik heb hout uit het bos gehaalt. Kan ik dit in mijn aquarium plaatsen??
Mijn 60 cm bakkie is heilig.
Re: Hout HELP?
Dat ligt een beetje aan het soort hout maar zonder nu de soort te weten durf ik voor 95% nee te zeggen.
Die soorten hout gaan rotten in je bak met uiteraard de gevolgen van dien.
Die soorten hout gaan rotten in je bak met uiteraard de gevolgen van dien.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
absoluut helemaal met Rody eens, niet zomaar doen hoor.
Berkentakken of elzentakken kunnen wel in de bak, heel goed schoonspoelen.
Ook deze gaan na een tijd wel rotten maar niet zo snel, wel de bast gewoon laten zitten.
Voor een goed adresje voor mooi hout google je maar eens op hans osendarp, daar heeft het halve forum zijn hout vandaan, heel mooi en heel goedkoop en hij verstuurd ook voor normale post prijzen.
Berkentakken of elzentakken kunnen wel in de bak, heel goed schoonspoelen.
Ook deze gaan na een tijd wel rotten maar niet zo snel, wel de bast gewoon laten zitten.
Voor een goed adresje voor mooi hout google je maar eens op hans osendarp, daar heeft het halve forum zijn hout vandaan, heel mooi en heel goedkoop en hij verstuurd ook voor normale post prijzen.
Epoxy is natuurlijk mogelijk maar, waarom zou je dat willen doen?
Alles waar een aantal lagen epoxy overheen is gesmeerd zal in principe 'waterdicht' zijn
Maar, dan moet je ook niets overslaan en dan is het natuurlijk de vraag of het nut heeft, epoxy is meestal niet gratis en het is veel werk om hout meerdere keren in te smeren.
Bovendien ben je de natuurlijke effecten van het hout kwijt.
Ik zou zeggen; zoek een adresje en koop wat mooie stukken kienhout
Alles waar een aantal lagen epoxy overheen is gesmeerd zal in principe 'waterdicht' zijn
Maar, dan moet je ook niets overslaan en dan is het natuurlijk de vraag of het nut heeft, epoxy is meestal niet gratis en het is veel werk om hout meerdere keren in te smeren.
Bovendien ben je de natuurlijke effecten van het hout kwijt.
Ik zou zeggen; zoek een adresje en koop wat mooie stukken kienhout
'You can be what ever you resolve to be'