Indraaien en vakantie

Plaats reactie

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Indraaien en vakantie

Bericht door karinD »

Zoals ik al eens had gezegd, willen we wachten met het aquarium aan te schaffen tot na onze vakantie zodat we mijn vader niet met een slecht opgestart aquarium opschepen.
Maar nu had mijn vader een ideetje: aquarium inrichten en opstarten ongeveer een weekje voor de vakantie, zodat het tijdens dat we weg zijn goed kan indraaien.
Is dit een idee of moet je het tijdens het indraaien goed in de gaten houden? Kan het geen kwaad als we er dan 2 weken niet zijn? Moet mijn vader in die tussentijd nog af en toe de waardes controleren en zo ja, hoe vaak? Hij moet toch langskomen om de planten water te geven en ik neem aan ook de waterplanten wat voeding te geven.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

ben85
200-400
200-400

Re: Indraaien en vakantie

Bericht door ben85 »

ik denk dat dat juist heel goed kan karin,
ik zou er nog geen planten etc inzetten maar een bodem, grind eventueel voedingsbodem. wat vloeibare filterstart erin water conditioner erin goede temperatuur zetten en 2 weken laten draaien is heel goed voor het filter... dit geeft het tijd om er bacterieen erin te laten groeien. en als je dan terug komt kan je de waterwaardes nakijken en naar behoefte aanpassen en dan je bak naar wens inrichten. je hoeft niet bang te zijn dat het vies word want er zitten geen planten in vissen die afval produceren.

zorg wel dat je verwarming goed onderwater zit want, ik denk dat het wel meevalt in twee weken tijd maar er verdampt waarschijnlijk wel wat water en het zou zonde zijn als je verwarmings element kappot gaat als er geen stop op zit als die droogvalt.

gr ben

ben85
200-400
200-400

Bericht door ben85 »

planten er al in zou eventueel wel kunnen denk ik als je dat heel graag wilt maar je weet nooit hoe je het aantreft als je terug komt ze kunnen losraken en je filter verstoppen etc... is mijn idee hoor ik heb niet super veel ervaring met beplanten van aquariums dus misschien is er iemand die hier een ander idee over heeft of ervaringen.

gr ben

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Kan prima. Bodem, planten, stenen, hout enz. er gewoon in. Lekker laten draaien. Je zou je vader kunnen vragen 1 of 2 keer een beetje vlokvoer te verkruimelen en in de bak te gooien ;)

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Bericht door karinD »

Bedankt voor jullie reacties. Dan ga ik het op die manier doen, er van uitgaande dat het meubeltje voor die tijd klaar is natuurlijk, die gaan we zelf maken.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Doet me hier aan denken:
4 jaar: Die pappie van mij kan alles. Alles!
7 jaar: mijn vader weet veel, heel veel.
9 jaar: Vader weet ook niet alles
12 jaar: Nou ja, dat weet vader natuurlijk óók niet
15 jaar: Daar weet die oude heer van mij geen barst van.
17 jaar: Och, die man is uit de tijd, wat wil je?
21 jaar: Hij weet er wel iets van, maar toch niet dà t.
25 jaar: Toch eens horen wat vader daar van vindt.
30 jaar:Even geduld; eerst vaders mening vragen.
35 jaar: Wat zou vader daarvan gedacht hebben? Hij wist zoveel
50 jaar: Vader? Die wist nou letterlijk alles.
60 jaar: Ik wou dat ik er nog eens met vader over kon praten.

Of te wel, goed idee.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Bericht door karinD »

Haha, die vind ik leuk, Kees. Zit inderdaad een grote kern van waarheid in.
En ja, hij weet er best wel wat van af, hij heeft al 55 jaar een aquarium. Alleen is eht al weer heel wat jaartjes geleden dat hij zijn laatste bak heeft opgestart. Dus toch maar effe checken wat jullie ervan denken :lol: