Het aquarium is inmiddels al ingebouwd maar het leek me leuk om het toch met jullie te delen, het gaat om een 180 liter bak van 100 x 45 x 40 cm die ik aan elkaar heb geplakt en bij ons in de wand gebouwd heb. Het aquarium steekt met de achterkant de badkamer in dus de constructie waar hij op kwam te staan moest precies boven de wasdroger en wasmachine komen en exact onder de boiler die daar hangt, nogal een precisie werkje dus qua uitmeten.
Ik heb uiteraard eerst het aquarium gelijmd en 24 uur vol water laten staan zodat de zuren niet in het water komen, toen het gereed was ben ik begonnen een gat te zagen. Een erg stoffig karwij dus ik heb de rest van de woonkamer afgeplakt.

Nu was het een kwestie van een stevige constructie bouwen die minimaal 180 kilo aan kan.

Ik wou de achter wand en zijkanten van het aquarium zwart hebben zodat het groen er mooi uit springt maar toch nog de mogelijkheid houden er vanuit de badkamer doorheen te kijken en niet vanuit de woonkamer al vind ik het niet erg om me vriendin onder de douche te zien staan, maar niet de hele buurt hoeft daarvan mee te genieten.
Dus ik ben gaan plakken.

Ik had nog een mooie lichtbak liggen van een oud aquarium die ik op maat heb gemaakt.

daarna de voeding´s bodem erin gelegd, grind eroverheen, ingericht met het hout en gevuld.

Meteen de plantjes in de grond gezet en een potje bacterie toe gevoegd voor een goede start.

De volgende dag was de stof al aardig gezakt

Lijsten aan de zichtkant aangebracht.

Nu is het een kwestie van schilderen en vooral de achterzijde afwerken.
Ik heb een JBL pomp goed voor 300 liter aangesloten en een oude eheim op de zelfde uitlaat met een kraan ertussen zodat ik deze kan gebruiken als poopscooper wanneer het een zooitje word op de bodem, hier volgt snel een update over.
Groetjes Kamiel en Nadia