schoonmaken

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Geert
1000+
1000+

schoonmaken

Bericht door Geert »

Ik vroeg mij twee dingen af.

Eerste is. Ik had 0 krassen op mijn raam en nu naar een paar keer schoonmaken met een spons heb ik wat krasjes er op. Nu is mijn vraag. Hoe maken jullie het raam van het aquarium schoon=

Ik heb allemaal rommel voor op de bodem liggen (strond van de diertjes en blad), maar wil niet iedere dag met mijn handen in het aquarium om het weg te halen. Kan ik deze rommel laten liggen voor een week

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: schoonmaken

Bericht door Fabian »

Dan zaten er misschien wat zandkorreltjes tussen de spons en de ruit? Heel vervelend om krassen te krijgen, inderdaad. Ik maak mijn ruit altijd schoon met een oud (bank)pasje. Gaat prima, veel minder kans op krassen op deze manier.
Die rotzooi kan je laten liggen, tenzij het heel erg veel is. ;)

ben85
200-400
200-400

Bericht door ben85 »

dat op de bodem kan je inderdaad wel even laten liggen, maar kan geen kwaad om het met een slang weg te zuigen of met zo'n speciale bodem schoonmaak ding ben de naam ff kwijt. hierdoor gaat er wel wat water uit je aquarium maar je moet toch zo nu en dan je water verversen liefst 1 keer per week dus dat komt alleen maar goed uit.

gr ben

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Zelf ben ik geen fan van het gebruik van een oud bankpasje dus ik neem gewoon een dot filterwatten en doe daar de ramen mee. Wel uitkijken voor de onderrand, ik maak altijd eerst met m'n vinger een gleufje tussen zand en ruit en doe dan voorzichtig de prop erlangs om erg uit te kijken dat er geen korreltje tussen komt inderdaad, daarna veeg ik het zand weer tegen de ruit aan.. De troep laat ik liggen tot de waterwissel en dan spuit ik het bij het vullen allemaal richting aanzuig. Ik heb op de tuinslang een korfje gezet dus het water komt er niet als één grote krachtige straal uit. Verder heb ik mijn uitstroom net op/naast de zijruit staan en die blaast ook heel veel troep al weg richting de uitstroom.

Eska
400-600
400-600

Bericht door Eska »

Ik gebruik net als Rita de witte filterwatten, het is de veiligste manier ;)

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Eska schreef:Ik gebruik net als Rita de witte filterwatten, het is de veiligste manier ;)
Dat vind ik juist van een oud pasje. Maar filterwatten en oud pasje zijn inderdaad de beste opties.

Eska
400-600
400-600

Bericht door Eska »

Fabian schreef:
Eska schreef:Ik gebruik net als Rita de witte filterwatten, het is de veiligste manier ;)
Dat vind ik juist van een oud pasje. Maar filterwatten en oud pasje zijn inderdaad de beste opties.
inderdaad, helemaal akkoord :)

Onderwerp auteur
Geert
1000+
1000+

Bericht door Geert »

Oke thx ga ik allebei proberen. Hopelijk geen krassen meer.