water waardes

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Geert
1000+
1000+

water waardes

Bericht door Geert »

Ik heb mijn water waardes gecontroleerd en heb even gekeken en dit zijn volgens mij wel redelijke waardes. Alleen valt me op dat de meesten een veel lagere KH en of GH waarde hebben.
PH 7.5
GH 10
KH 8
NH4 0
NO2 0
NO3 10
PO4 zat tussen de 0,25 en 0.5 kon niet echt aan de kleur zien wat het echt was.
FE 0.1

NU groeien mijn plantjes niet meer zo goed en FE was iets te laag volgens mij. Ik heb vanmorgen de bak ong een 1/4 profito gegeven van de aanbevolen hoeveelheid.

Ik heb ook in zo,n schema toegepast om het CPO2 gehalte te bepalen en die was goed.
http://www.aquariumhobby.nl/zoetwater/c ... 2calc.html
Ik heb vandaag ook mijn carbo gekregen. Kan ik dit nu ongestraft in mijn aquarium gooien?

Eska
400-600
400-600

Re: water waardes

Bericht door Eska »

De KH en GH zijn nu niet dramatisch hoog ;) Hangt ervan af, als je echt jouw PH bv. naar beneden wil krijgen ( je hebt nu alkalisch water) zal de KH toch wat moeten dalen, omdat hij nu de PH buffert. Maar ziet er allemaal goed uit hoor, je mag zeker de dagelijkse hoeveelheid easycarbo toevoegen.

Wat de FE betreft, een goede waarde is rond de 0,5 ppm, dus idd iets te laag. Hou er rekening mee dat de PH iets moet zakken wil je al dan niet ijzer toevoegen, met een PH van 7,5 zit je echt op de rand wat ijzeropname door de planten betreft.

Geef je nu wekelijkse hoeveelheid Profito? of dagelijks/7?

Onderwerp auteur
Geert
1000+
1000+

Bericht door Geert »

Normaal wekelijks. Ik had het zaterdag voor de eerste keer 1/4 van de aangegeven hoeveelheid gegeven.
Ik had ook begrepen dat je dat eerst even moest uittesten. Maar had de testkoffer nog niet en de plantjes gingen een beetje achteruit, dus heb vanmorgen vlak voor het licht aanging weer 1/4 profito er in gedaan.

Morgen even weer testen op ijzer. En even kijken hoe ik de KH wat kan laten zakken en daarna de PH.

Eska
400-600
400-600

Bericht door Eska »

Je geeft beter dagelijks profito, dus de wekelijkse hoeveelheid delen door 7 :lol: Je kan het even uittesten idd, maar goed, plantenvoeding zorgt NIET voor algengroei, in tegenstelling tot wat soms beweerd wordt. Easylife is ook niet zo geconcentreerd als je zou denken, dus het kan zeker geen kwaad. In echte Hollandse plantenbakken wordt soms 5 x de dagelijkse hoeveelheid gegeven ;)

Onderwerp auteur
Geert
1000+
1000+

Bericht door Geert »

OKe ga ik vanaf morgen doen iedere dag een beetje profito samen met de carbo.