Ik heb van alles gelezen over het testen van water de één doet het wel en de ander niet. Ik wil het wel gaan doen.
IK weet alleen niet welke set ik moet kopen.
Deze box kost 44 euro en zit bijv ook het testen van koper in wat ik heb gelezen dat dat niet nodig is. Maar het meten van nitraat is hier wel mee mogelijk.
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/water ... sera/20190
Deze kost maar 20 euro maar kan je geen nitraat mee meten. maar kan er wel een los potje bij halen natuurlijk.
Sera Aquatest-set
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/water ... sera/20189
Welke kan ik het beste nemen?
welke set
Re: welke set
De test box (eerste) is de compleetste.
En zeker de leukste om mee te stoeien.
En zeker de leukste om mee te stoeien.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Maar heb ik er ook wat aan aan koper en ijzer meten. Ijzer was voor rode planten toch?
Ijzer word door alle planten gebruikt maar rode planten hebben over het algemeen genomen meer behoefte aan ijzer.
Koper zou je eigenlijk niet moeten meten, word volgens mij ook meer in de zoutwater aquariums gebruikt.
Koper zou je eigenlijk niet moeten meten, word volgens mij ook meer in de zoutwater aquariums gebruikt.
bedankt dat dacht ik al van dat ijzer.
Heb inmiddels de grote set besteld.
Heb inmiddels de grote set besteld.
Ijzer is voor alle planten goed, niet enkel de rode zoals Kevin zegt...bij de rode is een ijzertekort zelfs moeilijker te zien...bij de 'groene' planten zal je zien dat de bladeren licht kleuren bij ijzertekort.
Ijzer is nodig om bladgroenkorrels te maken dus de belangrijkste katalysator bij vorming bladgroen ( fotosynthese).
Ijzer is nodig om bladgroenkorrels te maken dus de belangrijkste katalysator bij vorming bladgroen ( fotosynthese).
Dus toch goed dat ik de grote set besteld heb. Ik heb vanmiddag mijn planten gesnoeid en kwam er achter dat sommige bladeren van sommige planten een beetje doorzichtig werden. En de bladeren worden een beetje geel.
Ik had gelezen dat dit ijzergebrek is. Kan ik dat mooi meten
Ik had gelezen dat dit ijzergebrek is. Kan ik dat mooi meten
geel worden is geen ijzergebrek
echt geel worden kan mangaangebrek zijn, als er zich gaten vormen is het Kaliumgebrek, één van de belangrijkste voedingsstoffen; maar bon, planten in een opstartende bak zullen zeker hier en daar een gebrek vertonen, zou ik me nog niet al te veel zorgen in maken...
zal ff één van mijn artikelen plaatsen over voedingsstoffen-en tekorten
zal ff één van mijn artikelen plaatsen over voedingsstoffen-en tekorten
Oke mooi bedankt. Had een paar foto's gemaakt van mijn plantjes en de gebreken. Zal ik ook even posten.
Deze groeit goed alleen toen ik ze ging snoeien zag ik dat het stengeltje in de grond aan het rotten is (Sterrenkruid)
[album]3144[/album]
Deze groeit wel gestaag maar vormt geen wortels en gaat niet naar zijn oorspronkelijke vorm.
(Hygrophila sp Araguaia)
[album]3143[/album]
Deze groeit goed alleen toen ik ze ging snoeien zag ik dat het stengeltje in de grond aan het rotten is (Sterrenkruid)
[album]3144[/album]
Deze groeit wel gestaag maar vormt geen wortels en gaat niet naar zijn oorspronkelijke vorm.
(Hygrophila sp Araguaia)
[album]3143[/album]
rottende deeltjes zul je altijd hebben, zeker bij de opstart. Ze verwijderen is dus goed 
De hygrophilla zal zeker wortels maken, maar dit gaat niet in enkele dagen
stop ze in de bodem en na een aantal weken zal die al goed wortels aanmaken en groeien...Heel mooie plant trouwens, en zoals alle hygrophilla-soorten zal die vlug groeien...
De hygrophilla zal zeker wortels maken, maar dit gaat niet in enkele dagen
Oke top dus niks aan de hand.
De planten staan er donderdag twee weken in. Dus gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken.
De planten staan er donderdag twee weken in. Dus gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken.
neen, geduld is een mooie zaak bij het aquariumhouden
( al heb ik er soms ook te weinig van ze
)