siliconenkit

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Geert
1000+
1000+

siliconenkit

Bericht door Geert »

Ik heb wat doms gedaan denk ik.

Ik heb siliconenkit gebruikt van het merk bison. IK heb nu pas gelezen dat er speciaal kit bestaat voor aquariums wat beter moet zijn voor je vissen en planten.
IK heb wat onderzoek gedaan over hoe ik het kit kan neutraliseren zoals ze zeggen.
Nu lees ik dat ik er water in moet doen en 24 uur laten staan en het water er weer uithalen of dat ik moet afspoelen met azijn(wat mij niet lijkt helpen want de siliconenkit is op azijn basis)

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb er namelijk niet aan gedacht in mijn enthousiasme.

Eska
400-600
400-600

Re: siliconenkit

Bericht door Eska »

Welke silicone van Bison heb je precies gebruikt? De silicone met 'fungiciden', de zogenaamd schimmelwerende bestanddelen zijn niet zo goed.

deze is bv. geen probleem :

Afbeelding

Mocht het toch een silicone met fungiciden zijn, kan je het aquarium tijdens de opstart filteren over aktieve kool ;)

Onderwerp auteur
Geert
1000+
1000+

Re: siliconenkit

Bericht door Geert »

Idd bison siliconenkit sanitair ongevoelig voor schimmel staat erop :evil: grrrrr.

Ben aan het onderzoeken welke stoffen er precies inzitten, maar kan nog niks vinden.

Ik heb bison een mail gestuurd of zij kunnen uitleggen wat voor stoffen er in zitten en vrij kunnen komen.