Maar daar zit dus verder niks bij, en wou ik zelf een lichtkap bouwen met ledverlichting. Alleen zijn er heel veel soorten leds te koop…
Nu zat ik zelf te denken aan ledstrips, maar je hebt ook highpower leds van 3 watt (zoals je hier kan zien)
Wat zou in mijn geval handiger zijn? Het wordt een dichte lichtkap zonder ventilatoren, dus ik heb geen mogelijkheid om te koelen d.m.v. ventilatoren. Of moet je ledstrips ook koelen???
Als ik ledstrips neem, wil ik wel gelijk de goede kiezen. De bak wordt een subtropisch aziatisch speciaalbakje met wat crypto's, mos en javavaren, dus veel licht ben ik niet nodig, maar wel voldoende om de planten te laten groeien.
Zelf had ik als idee om 5 rijen van 40 cm te maken, met 2 rijen warm wit, 2 rijen wit en 2 rijen RGB, allemaal SMS 5050 led's. Kan ik hiermee als ik er een ledcontroller op aansluit natuurgetrouw-, en genoeg licht maken?
Als controller had ik dan deze in gedachten: https://www.kitelight.nl/info/easy-time ... -1501.html
En als laatste vraag, welke voeding ben ik nodig? 12 volt, maar hoeveel ampere of wattage?
Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen!