materialen
-
remcoremmers
Onderwerp auteur - 0-200

materialen
nog 1 belangrijke vraag:
welke materialen heb ik allemaal nodig?
piepschuim
daarna met tegellijm insmeren?(4 of 5 x)
daarna met tempex?(wat is dat voor spul?)
wat is epox(of iets wat daar in de buurt komt?)
welk soort verf moet ik gebruiken?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.
Als alles meezit ga ik morgen de materialen halen!
welke materialen heb ik allemaal nodig?
piepschuim
daarna met tegellijm insmeren?(4 of 5 x)
daarna met tempex?(wat is dat voor spul?)
wat is epox(of iets wat daar in de buurt komt?)
welk soort verf moet ik gebruiken?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.
Als alles meezit ga ik morgen de materialen halen!
-
Coby
Re: materialen
Kijk even in dit topic, hier staat alles precies in:
viewtopic.php?f=10&t=686
Of deze: viewtopic.php?f=10&t=8
Dus wat je nodig hebt is:
tempex platen (piepschuim)
tegellijm
acrylverf
epoxyhars, dit is niet perse nodig, maar wordt meestal gebruikt als er malawi´s in de bak gaan.
viewtopic.php?f=10&t=686
Of deze: viewtopic.php?f=10&t=8
Dus wat je nodig hebt is:
tempex platen (piepschuim)
tegellijm
acrylverf
epoxyhars, dit is niet perse nodig, maar wordt meestal gebruikt als er malawi´s in de bak gaan.
-
remcoremmers
Onderwerp auteur - 0-200

okej, sorry maar had ipv nieuw antwoord op nieuw onderwerp gedrukt.
het is duidelijk. kzit alleen wel even na te denken hoe ik dat ga doen met mijn externe eiheimpomp. Ik heb dus te maken met 1 inkomende slang en 1 uitgaande. deze wil ik eigelijk vrezen/wegwerken in het piepschuim. Iemand met iedeen en uitleg?
het is duidelijk. kzit alleen wel even na te denken hoe ik dat ga doen met mijn externe eiheimpomp. Ik heb dus te maken met 1 inkomende slang en 1 uitgaande. deze wil ik eigelijk vrezen/wegwerken in het piepschuim. Iemand met iedeen en uitleg?
Je pakt de buizen gewoon in met blokken piepeschuim, die je later netjes in de vorm maakt die je wil voor je wand. Je kan bijv met een staalbortsel en gleuf vijlen in het tempex, daar kan dan je uitvoer inliggen. Daar overheen leg je dus weer tempex met een gleufoverheen en weg is je buis. Zorg er wel voor dat je genoeg ruimte overhoud bij de zuigmond.
-
remcoremmers
Onderwerp auteur - 0-200

kan je gewoon met normale montagekit de achterwant met een paar pukjes vastzetten of moet daar speciale kit voor gebruikt worden. het is een standart juwel achtergrond, en ik ben eigelijk niet van plan de hele want af te kitten.
-
jari4now
Met montagekit moet je het zéker niet doen.....er is speciale aquariumkit verkrijgbaar.
Door de zuren e.d. is andere kit niet aan te raden
Door de zuren e.d. is andere kit niet aan te raden
Als je de wand niet rondom wil afkitten zou ik zeker speciale kit gebruiken, deze zijn vaak in de aquarium winkel ook verkrijgbaar in tubes van 80 gram ipv dat je gelijk een 200 gram koker moet nemen.
-
remcoremmers
Onderwerp auteur - 0-200

bij mij zit er trouwens een dwarsligger aan de bovenkant van mijn juwelaquarium. Deze kan erafgehaalt worden door het naar beneden te drukken. Is dit verplicht erop te laten zitten? Anders moet ik namelijk een hap uit mijn achterwant halen.
alvast bedankt!
alvast bedankt!
die zou ik wel laten zitten ja, bij mij is er ooit een gebroken bij een juwel van 120cm. hij werdt gelijk 2cm breder
Hapje uit je wand net onder de strip dan zie je er niks van.
Hapje uit je wand net onder de strip dan zie je er niks van.
echt niet weg haalen anders gaat je bak bol staan en voor je het weet staat je kamer onder water.
-
Nostrafortuna
- 0-200

Ik heb het een keer gedaan bij een bak van 120 maar na een jaar was er nog niks gebeurt.
ik hoorde ook achteraf dat het eigenlijk niet de bedoeling is.
Hoe kan het eigenlijk dat er bij mij niks gebeurt is?
ik hoorde ook achteraf dat het eigenlijk niet de bedoeling is.
Hoe kan het eigenlijk dat er bij mij niks gebeurt is?
Geluk
nee die ruit kan echt wel wat hebben, maar de kit vaak niet na de jaren. Er staat heel wat spanning op je naden en op je ruit, er hoeft maar 1 keer iets tegen de ruit aan te stoten van binnenuit en je kan dweilen.
-
Nostrafortuna
- 0-200

hmm, klinkt niet leuk als dat zou moeten.
maar helaas staat hij nu stil...
gister heb ik een ziekte in de bak gehad, en helaas het dat het leven gekost van 19 mooie malawi vissen:S
maar helaas staat hij nu stil...
gister heb ik een ziekte in de bak gehad, en helaas het dat het leven gekost van 19 mooie malawi vissen:S