Hallo allemaal!
Voor mijn 80x40x40 cm bak ga ik vandaag beginnen met de bouw van een achterwand.
Nu heb ik een aantal vragen:
1. Het aquarium is een juwel met binnenfilter. Hierin zit dus een rooster aan de bovenkant om water binnen te laten. Hoe kan ik die wegwerken? Of moet dit open blijven?
2. Hoe kan ik er op een mooie manier voor zorgen dat het uitstroompijpje niet te zien is, maar dat ik er wel bij kan om het pompje er uit te kunnen halen?
3. Hoeveel tegellijmpoeder zou ik ongeveer nodig zijn?
4. Waar in de buurt van Raalte zou ik in het bezit kunnen komen van epoxyhars? (bestellen bij Mr. Boat is natuurlijk een optie, maar ben benieuwd of er in deze buurt ook een winkel is waar het te verkrijgen is.
Ik heb er erg veel zin in, maar erg onervaren in doe-het-zelfen lol
Maar we doen ons best!
Foto's volgen later op de dag!
Projectje zelfbouw achterwand vandaag van start
Re: Projectje zelfbouw achterwand vandaag van start
even een pb sturen naar vlekkie is daar een pro in
ik ben er ook aan bezig
maar met een beetje ervaring dusja best aan hem vragen
ik ben er ook aan bezig
maar met een beetje ervaring dusja best aan hem vragen
1: Dit is hoe ik het binnenfilter heb weggewerkt.

In mijn geval gebruik ik het niet direct als binnenfilter maar meer als een soort voorfilter waarna een buis naar m'n buitenfilter gaat, maar het idee blijft hetzelfde.
2: uitstroompijpje niet te zien krijgen is lastig en, als je het mij vraagt, eigenlijk ook niet geheel wenselijk. Je wil er altij iet mee kunnen doen als de uitstroom toch niet is zoals je hoopt.
3: aan een pak van 5 kilo watervaste tegellijm heb je meeeeeeeer dan voldoende. ik heb met 1 pak mijn vorige want gemaakt en de helft van mijn nieuwe.
4: Enige waar ik echt geen antwoord op kan geven, kom niet uit de buurt.
Weet alleen dat mr boat een van de goedkoopste is.
Als je nog tips en trucs wilt, vooral vragen.

In mijn geval gebruik ik het niet direct als binnenfilter maar meer als een soort voorfilter waarna een buis naar m'n buitenfilter gaat, maar het idee blijft hetzelfde.
2: uitstroompijpje niet te zien krijgen is lastig en, als je het mij vraagt, eigenlijk ook niet geheel wenselijk. Je wil er altij iet mee kunnen doen als de uitstroom toch niet is zoals je hoopt.
3: aan een pak van 5 kilo watervaste tegellijm heb je meeeeeeeer dan voldoende. ik heb met 1 pak mijn vorige want gemaakt en de helft van mijn nieuwe.
4: Enige waar ik echt geen antwoord op kan geven, kom niet uit de buurt.
Weet alleen dat mr boat een van de goedkoopste is.
Als je nog tips en trucs wilt, vooral vragen.
-
Maarten
Onderwerp auteur
Mijn kale bakkie:

Het begin:

Een beetje snijden:

Even weer passen:

Beetje bijwerken:

Resultaat na dag 1:

Nu de hamvraag:
Tegellijm smeren voor of na het aan elkaar plakken van de losse delen??

Het begin:

Een beetje snijden:

Even weer passen:

Beetje bijwerken:

Resultaat na dag 1:

Nu de hamvraag:
Tegellijm smeren voor of na het aan elkaar plakken van de losse delen??
hoe goed sluiten de delen op elkaar aan en als je ze aan elkaar lijmt, kan je ze dan in 1 stuk in je bak zetten?
ik zou zelf zeggen dat je het rechterdeel inclusief de ombouw voor je binnenfilter aan elkaar lijmt en dan het achterste deel los houdt.
ik zou zelf zeggen dat je het rechterdeel inclusief de ombouw voor je binnenfilter aan elkaar lijmt en dan het achterste deel los houdt.
-
Maarten
Onderwerp auteur
Delen sluiten niet heel goed aan maar kan het geheel plaatsen zonder dat er iets in de weg zit. Ga morgenvroeg ff lijmen en morgenmiddag de eerste laag tegellijm erop gooien!
netjes weg gewerkt
en de rotsen zien er net echt iut
en de rotsen zien er net echt iut
-
Maarten
Onderwerp auteur
Toch maar gekozen om alles eerst in de tegellijm te zetten en daarna pas vast te kitten.
Zal straks even foto's plaatsen van de eerste laag!
Zal straks even foto's plaatsen van de eerste laag!
-
Maarten
Onderwerp auteur
Dan nu de beloofde foto's:

De lijm droogt aardig snel. Het lijkt erop dat het vanavond al wel droog is. Is het mogelijk om dan vanavond al de 2de laag aan te brengen?

De lijm droogt aardig snel. Het lijkt erop dat het vanavond al wel droog is. Is het mogelijk om dan vanavond al de 2de laag aan te brengen?
Zou je jouw e-mailadres willen controleren aub?
Zie privebericht van 16 mei.
Zie privebericht van 16 mei.