Wat sneu van die kempvis!
Ik zou je toch aanraden om echte plantjes te kopen. Je hebt er makkelijke waar je echt bijna geen werk aan hebt. Bovendien zijn zij erg nuttig in je waterhuishouden...
Doe zo voort!

Ik zou gelijk beginnen met echte planten. Deze zorgen ook voor een goede biocultuur. Sommige planten zullen het inderdaad niet redden, maar daar heeft iedereen last van (gehad). De ene plant doet het bij de ene goed en bij de andere juist totaal nietkiran schreef:
nu als eerste fabian ik gebriuk nep planten omdat ik nog niet veel ervaring heb met echte planten
laat mij eerst maar beginnen om de vissen te behouden en als ik wat ervaring genoeg heb dan kunnen de plantjes komen nu ik vind dat ze nu al ver gevorderd zijn om nepplantjes zo echt mogelijk te laten lijken nuja zo ongeveer he
Ik denk dat je met raamkuiser een Ancistrus bedoelt en met zwijntjes Corydorakiran schreef:
ken ze niet bij naam maar hier zeggen wij raamkiusers omdat ze aan de riuten kleven zijn er (2)
en ook bij naam niet gekend maar hier zwijntjes genoemd omdat ze de grond iutploeteren zijn er(5)