Op men werk zit er een diamantsteur in een watertank van ongeveer 2 a 3 duizend liter.
Sinds gisteren is hij heel kalm geworden en ligt ie wat stil op de bodem van de tank.
Maar af en toe komt hij met zijn snuit tegen de afscherming(deksel) duwen met als gevolg dat hij lichte beschadiging heeft opgelopen aan zijn snuit.
Heeft iemand een idee waarom hij zich zo gedraagd?
Groeten Volt.
Diamantsteur duwt tegen afscherming
Re: Diamantsteur duwt tegen afscherming
sorry ben niet echt handig met liters
wat zijn de maten?
-
VoltFish
Onderwerp auteur - 0-200

2.4m breed, 1.2m diep en 1.2m hoogoli4_97 schreef:sorry ben niet echt handig met literswat zijn de maten?
Hoe groot is het beest en zitten er nog andere vissen bij?
Het gebeurd namelijk vaak dat steuren zelfs wanneer ze speciaal snel zinkend steurvoer krijgen niet snel genoeg zijn om voldoende te kunnen eten.
Ondanks dat steuren eigenlijk vrij veeleisende en gevoelige dieren zijn worden ze tegenwoordig in ieder tuincentrum aangeboden.
Vaak worden ze niet erg oud en sterven ze langzaam aan ondervoeding.
Ook hebben steuren veel zuurstof nodig.
Misschien heb je er wat aan?
Het gebeurd namelijk vaak dat steuren zelfs wanneer ze speciaal snel zinkend steurvoer krijgen niet snel genoeg zijn om voldoende te kunnen eten.
Ondanks dat steuren eigenlijk vrij veeleisende en gevoelige dieren zijn worden ze tegenwoordig in ieder tuincentrum aangeboden.
Vaak worden ze niet erg oud en sterven ze langzaam aan ondervoeding.
Ook hebben steuren veel zuurstof nodig.
Misschien heb je er wat aan?
'You can be what ever you resolve to be'
-
VoltFish
Onderwerp auteur - 0-200

De Steur heeft een lengte van 70 a 80 cm schat ik.
Hij zit in de tank samen met 2 karper koi's.
Als ik ze kom voeren doe ik dat altijd op dezelfde hoek van de tank en dan komt onder het wateroppervlak wachten tot de korrels zinken en dan slikt ie ze naar binnen en ben ik zeker dat hij genoeg eten krijgt. Erna krijgen de koi's wat korrels...
Sinds een maand geleden is er wel veranderd dat de vissen een dag eten krijgen de volgende dag niet en de dag erna weer wel. Dit omdat er jobstudenten waren die de vissen soms te veel voeren waardoor we massaal sterfte hadden en er hoge nitriet/nitraat waarden in het water zaten.
Kan dit de reden zijn voor zijn gedrag?
Qua zuurstof is er geen probleem, er ligt een grote zuurstofcilinder in het water.
Ik hoop dat met de lente in zicht het beestje snel verkocht raakt en in een grote vijver terecht komt.
Hij zit in de tank samen met 2 karper koi's.
Als ik ze kom voeren doe ik dat altijd op dezelfde hoek van de tank en dan komt onder het wateroppervlak wachten tot de korrels zinken en dan slikt ie ze naar binnen en ben ik zeker dat hij genoeg eten krijgt. Erna krijgen de koi's wat korrels...
Sinds een maand geleden is er wel veranderd dat de vissen een dag eten krijgen de volgende dag niet en de dag erna weer wel. Dit omdat er jobstudenten waren die de vissen soms te veel voeren waardoor we massaal sterfte hadden en er hoge nitriet/nitraat waarden in het water zaten.
Kan dit de reden zijn voor zijn gedrag?
Qua zuurstof is er geen probleem, er ligt een grote zuurstofcilinder in het water.
Ik hoop dat met de lente in zicht het beestje snel verkocht raakt en in een grote vijver terecht komt.