kemp vissen/betta

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
mattie37
0-200
0-200

kemp vissen/betta

Bericht door mattie37 »

hallo ik heb een nieuwe bak 60 cm ik denk dat hij te klein is voor de goeramies die ik eerst wilde.

dus ik zat een beetje op google tezoeken en te lezen in boekjes over vissen en toen kwam ik de kemp vis tegen.
maar ik weet niet hoe je die moet houden dus mischien tips over deze vis en andere vissen die er bij kunnen.

oli4_97
200-400
200-400

Re: kemp vissen/betta

Bericht door oli4_97 »

in een 60cm bak kun je alleen maar 1 mannetje houden. het zijn rustige vissen zolang ze in een rustig aquarium zitten dus geen drukken vissen er bij. je kan ze niet met al te kleinen vissen houden en je hebt kans dat ze je garnalen op eten. je kan er geen vissen bij doen die in de zelfde water laag zwemmen (bovenste deel).
hij heeft een dicht beplant aquarium nodig met veel drijfplanten. hij houd niet van veel stroming dus je moet zorgen dat in ieder geval boven in de bak geen stroming is, dit kan je doen door je pomp halverwege te hangen of door je uitstroom naar het raam te richten.

:vis:

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

60cm vind ik wat krapjes voor een koppel betta.
Maar ook voor deze geld, heb je lekker veel planten / schuilhoekjes, dan zou ik het wel aan durven.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

oli4_97
200-400
200-400

Bericht door oli4_97 »

Kees schreef: Maar ook voor deze geld, heb je lekker veel planten / schuilhoekjes, dan zou ik het wel aan durven.
ik weet niet of je hier mee bedoeld dat een koppen wel zou kunnen maar ikzou in een 60cm echt geen koppel houden want 80cm is al krap voor een koppel/harem.