Corydora's aeneus

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Naomitingo
0-200
0-200

Corydora's aeneus

Bericht door Naomitingo »

Hallo,

Ik heb een vraag.over mijn corydorassen. Het lukt me niet om te kweken (ik doe het regenseizoen na) heeft er iemand tips?

Groetjes naomi

Rickpad
1000+
1000+

Re: Corydora's aeneus

Bericht door Rickpad »

Zorg er ten eerste natuurlijk voor dat de dieren oud genoeg zijn en dat je zowel mannetjes als vrouwtjes hebt.
Je zou naast het regenseizoen nabootsen ook kunnen gaan voeren met diepvries/levend voer. Vooral muggenlarven zouden moeten helpen.
Zorg voor een veilige omgeving voor de cory's en dat ze zich gewoon helemaal perfect voelen.

Onderwerp auteur
Naomitingo
0-200
0-200

Bericht door Naomitingo »

Bedankt voor je reactie.
Ze zitten een paar weken in een apparte kweek bak en ik ben ze aan het voeren.met rode en witte muggenlarven en watervlooien. Ze hebben een stuk kienhout erin liggen en plantjes. De cory's zijn zeker oud genoeg. Ik heb ze gekregen van een kennis en ze qaren al op hun grootst toen ze bij mij kwamen. Zou het ook kunnen dat ze te oud zijn?
Ik heb het nu 2 keer geprobeerd, ze worden wel druk als ik het water ververs maar daar blijft het ook bij..
Is er iets anders wat ik kan proberen?

Groetjes naomi

Jack-Knife
0-200
0-200

Bericht door Jack-Knife »

Hoi naomi,

Van regen seizoen nabootsen heb ik geen ervaring maar wat bij mij heeft geholpen was de water verversing (30%) niet met gelijke temperatuur van het aquarium water maar echt een aantal graden kouder. Water zakte ong. 3 a 3,5 graad met het verversen van 24,5 gemiddeld naar de 21, 20,5 zelfs een keer. Het heeft ze zeer goed geactiveerd want heb met 2 vrouwen en 1 man gemiddeld 100 eitjes per dag als ik er bij zou zitten om ze te schrapen. Misschien is het gewoon een goede paar en veel geluk maar dit was het advies dat ik had gekregen en het heeft mij ook geholpen. Success met de kweek verder hoop dat t je lukt :)