Ledverlichting wie heeft ervaring
Ledverlichting wie heeft ervaring
Hallo, wie heeft er ervaring met ledverlichting boven de bak. Naast een goed milieuvoor de garnalen vind ik een mooi beplantte bak ook belangrijk.
Ik ga mijn vuurtjesbak opnieuw inrichten met mossen en zit te denken aan een ledlamp. Is dit goed licht voor planten?
Wie kan hier iets over zeggen
Groeten saskia
Ik ga mijn vuurtjesbak opnieuw inrichten met mossen en zit te denken aan een ledlamp. Is dit goed licht voor planten?
Wie kan hier iets over zeggen
Groeten saskia
Re: Ledverlichting wie heeft ervaring
ledverlichting kan heel goed! waar je rekening mee moet houden is RGB-ledverlichting zo ken je verschillende kleuren te kennen geven wat heel mooi kan zijn, ook een controler voor je RGB is zeer verstandig met name dat je kan kiezen wat je wilt dat wil zeggen zonsopgang,daglicht,zonsondergang,maanlicht en voor de fun bliksem maar de controler is niet goedkoop dan moet je rekening houden met een bedrag van tussen de 80 tot 170 euro voor je RGB-ledverlichting maak het niet uit wat je kiest zo heb je al ledstrips 5 meter voor 40 euro alleen wel rekening houden dat de strip ip65 is de reden daarvoor is dat deze dan tegen vochtige ruimtes bestemd is. verder dit is dan voor 1 strip/verlichting dus 1 kleur of fade dus verschillende achter elkaar wil je meer kleuren gelijk dan neem je wat je zeker nodig heb 3 ledstrips 1 voor rood 1 voor groen en die je al heb met de duurdere controler kies je wat je wilt want voor je planten heb je groen nodig en voor je vissen rood en blauw om de kleuren van je vissen tot zijn recht te komen.voor vragen mail maar gr guido
-
peterdenhaag53
- 1000+

Guido legt het goed uit. @Guido...probeer eens je zinnen te beginnen met een hoofdletter en een punt aan het eind. Leest makkelijker ( sorry, maar ben onderwijzer he).
Op de site van Kitelight tref je ook alle benodigdheden aan!
Ik heb boven mijn Aquael RGBled-units die zijn aangesloten op een programmeerbare controller. Zo wordt de zonsopkomst, daglicht, zonsondergang en het maanlicht geregeld. Daarbij kan je dan nog witte ledunits erbij plaatsen om volledig op led over te gaan. Ik heb zelf naast de RGBunits nog twee tl5 lampen.
Op de site van Kitelight tref je ook alle benodigdheden aan!
Ik heb boven mijn Aquael RGBled-units die zijn aangesloten op een programmeerbare controller. Zo wordt de zonsopkomst, daglicht, zonsondergang en het maanlicht geregeld. Daarbij kan je dan nog witte ledunits erbij plaatsen om volledig op led over te gaan. Ik heb zelf naast de RGBunits nog twee tl5 lampen.
Dit is niet helemaal waar, ik heb een RGB strip waar alle kleuren in zitten. Je hebt dan maar 1 strip nodig die aangestuurd wordt door een controllerGuido75 schreef:wil je meer kleuren gelijk dan neem je wat je zeker nodig heb 3 ledstrips 1 voor rood 1 voor groen en die je al heb met de duurdere controler kies je wat je wilt want voor je planten heb je groen nodig en voor je vissen rood en blauw om de kleuren van je vissen tot zijn recht te komen.voor vragen mail maar gr guido
Kijk hier maar eens https://www.kitelight.nl/info/rgb-led-u ... -1432.html
De kleuren led strip ben ik zeer tevreden over, eind van de maand ga ik ook over op volledig led. Bijkomend voordeel is dat je veel meer ruimte over hebt boven in de bak omdat de tl buizen weg zijn.
Laatst gewijzigd door Bertus op 15 dec 2012 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Voor een leeraar mag je dit verwachten, maar iemand die zwaar dislecties is is dat niet makkelijk Maar als ze mij begrijpen is het goed.
-
peterdenhaag53
- 1000+

Is goed..snap het.Guido75 schreef:Voor een leeraar mag je dit verwachten, maar iemand die zwaar dislecties is is dat niet makkelijk Maar als ze mij begrijpen is het goed.
Vat het niet persoonlijk op Guido.
haha. nee vat het ook niet persoonlijk ik geef het alleen aan.
En aan bertus? ken jij ook 3 kleuren te gelijk laten branden!!!!
En aan bertus? ken jij ook 3 kleuren te gelijk laten branden!!!!
En aan bertus? ken jij ook 3 kleuren te gelijk laten branden!!!!Bertus schreef:Dit is niet helemaal waar, ik heb een RGB strip waar alle kleuren in zitten. Je hebt dan maar 1 strip nodig die aangestuurd wordt door een controllerGuido75 schreef:wil je meer kleuren gelijk dan neem je wat je zeker nodig heb 3 ledstrips 1 voor rood 1 voor groen en die je al heb met de duurdere controler kies je wat je wilt want voor je planten heb je groen nodig en voor je vissen rood en blauw om de kleuren van je vissen tot zijn recht te komen.voor vragen mail maar gr guido![]()
Kijk hier maar eens https://www.kitelight.nl/info/rgb-led-u ... -1432.html
De kleuren led strip ben ik zeer tevreden over, eind van de maand ga ik ook over op volledig led. Bijkomend voordeel is dat je veel meer ruimte over hebt boven in de bak omdat de tl buizen weg zijn.
Zeker, heb hem aangesloten op de controller welk alles regelt. In 1 led strip zitten om de paar cm 3 ledjes heel dicht bij elkaar (rood groen en blauw) Ik krijg het helaas niet op de foto.
Alle 3 tegelijk aan is daglicht en de controller regelt de lichtsterkte en verloop van dag naar nacht. Deze strip is met daglicht niet genoeg voor de planten, je moet hierbij een helder witte strip of tl balk gebruiken.
Alle 3 tegelijk aan is daglicht en de controller regelt de lichtsterkte en verloop van dag naar nacht. Deze strip is met daglicht niet genoeg voor de planten, je moet hierbij een helder witte strip of tl balk gebruiken.
Oke dn, en welke contrler heb je dn?
Ik heb de voorgeprogrammeerde welk niet meer op de site staat, de vervanger zou de volledig programmeerbare zijn die bij kitelight op de site staat. Kost wel "even" rond de 80 euro.
ha dat dacht ik al, en weet hoe duur ze zijn.