Apistogramma Ramirezi: deze is mooi!
-
marlieke
Onderwerp auteur - 400-600

Apistogramma Ramirezi: deze is mooi!
O mijn god wat is deze mooi zeg! Ik heb zelf thee gouden thuis maar dit is echt een beauty!

Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Re: Apistogramma Ramirezi: deze is mooi!
als kunstvorm: JA
als levensvorm: NEE
Ziet er een beetje doorgekweekt uit, maar goed, het beestje lijkt geen hinder te ondervinden van zijn uiterlijk.
als levensvorm: NEE
Ziet er een beetje doorgekweekt uit, maar goed, het beestje lijkt geen hinder te ondervinden van zijn uiterlijk.
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
zelf houd ik ook niet van deze doorkweek varianten. maar het is nog wel steeds een mooi visje, iets te vol in kleur naar mijn idee
Fotoshop?
ik ben het met Patrick en Sander eens.
het is gewoon TE.
natuurlijke vissen vind ik veel mooier dan doorgekweekte vissen, juist puur door hun eenvoud.
het is gewoon TE.
natuurlijke vissen vind ik veel mooier dan doorgekweekte vissen, juist puur door hun eenvoud.
Nee sorry, kan deze niet mooi vinden, die langen vinnen ogen erg onnatuurlijk lang in verhouding van de rest van de vis.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Als foto is hj prachtig.
Maar voor de rest nooit in mijn bak
Daar komen geen door gekeekte vissen in
Puur natuur blijft het mooist .
dus voleding met de vorige sprekers eens
Maar voor de rest nooit in mijn bak
Daar komen geen door gekeekte vissen in
Puur natuur blijft het mooist .
dus voleding met de vorige sprekers eens
-
Gast
Nog even en ze worden gekweekt met telescoop ogen en een bult op kop omdat er mensen zijn die dit mooi vinden.
deze vis die in het aquarium normaal geen vijanden kent moet nu gaan uitkijken voor elke gup die een lekker hapje ziet in die wuivende vinnen en dan kan die nog amper wegkomen omdat die lange vinnen hem hinderen om snel te zwemmen.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=95&t=573
deze vis die in het aquarium normaal geen vijanden kent moet nu gaan uitkijken voor elke gup die een lekker hapje ziet in die wuivende vinnen en dan kan die nog amper wegkomen omdat die lange vinnen hem hinderen om snel te zwemmen.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=95&t=573
-
marlieke
Onderwerp auteur - 400-600

Wow, jullie hebben gelijk! Ik heb eens doorgezocht en ben nu wat meer teweten gekomen over gekruisde en doorgekweekde vissen. Daar zou ik inderdaad ook geen voorstander van zijn. Ik ben wel erg iemand van het visuele, maar als een vis hinder gaat ondervinden van zijn eigen lichaam omdat mensen dat nu eenmaal mooi vinden vind ik dat natuurlijk belachelijk. Dank voor het inzicht, ik voelde me wel een beetje een 'noob'.
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
ag je weet nu waarom wij er zo tegen waren
en natuurlijk zo weg zijn van wildvang 
ik vind wild vang (of althans gewoon gekweekt met natuurlijke kleuren) het mooist
dit vind ik te...
Groetjes Roderick

Ik ben geen ook geen voorstander van deze ramirezi met zn ellenlange vinnen. Ik vind het maar niks eigenlijk.
Ik heb hier nakweekdiscussen. Deze zijn alleen toverballen qua kleur. Dat vind ik dan nog kunnen omdat ze in een aquarium niet gehinderd of iets worden door iets wat er eigenlijk niet hoort.
Maar deze foto is ook erg vol qua kleuren.
Ik heb hier nakweekdiscussen. Deze zijn alleen toverballen qua kleur. Dat vind ik dan nog kunnen omdat ze in een aquarium niet gehinderd of iets worden door iets wat er eigenlijk niet hoort.
Maar deze foto is ook erg vol qua kleuren.
ik heb ze zien zwemmen bij romberg in delft...
niet zo erg als deze hoor maar wel duidelijk verlengde vinnen.
ik vind het nog steeds helemaal niks.
ik vind wildvang ook niet alles omdat je toch wat uit de natuur haalt, maar ik weet dat sommige vissen erg moeilijk te kweken zijn.
ik ben meer voorstander van normale nakweek waar af en toe wat wildvang doorheen gemengt wordt om zo de nakweek dieren mooi en natuurlijk te houden.
niet zo erg als deze hoor maar wel duidelijk verlengde vinnen.
ik vind het nog steeds helemaal niks.
ik vind wildvang ook niet alles omdat je toch wat uit de natuur haalt, maar ik weet dat sommige vissen erg moeilijk te kweken zijn.
ik ben meer voorstander van normale nakweek waar af en toe wat wildvang doorheen gemengt wordt om zo de nakweek dieren mooi en natuurlijk te houden.
even tussen komen over wild vang... ik was bij een lezen over iemand die wildvang doet... hij haalt de ramirezi er met bakken te gelijk uit... uit een schoolt... en dan emmers zonder water he... alleen maar ramirezi... dus of het de natuur schaad is nou de vraag... maar idd ik vind normale nakweek ook het beste 
Groetjes Roderick

ik heb er zelf ook 1 gehad.
heb er een ziekte aan over gehouden.
al me antennebaarsjes waren dood...
(door opgeblazen oog) deze vissen zijn daar erg gevoelig voor en door dat hij zovaak is door gekweekt breng je dus ziekte in je eigen bak...
mvg stefan
heb er een ziekte aan over gehouden.
al me antennebaarsjes waren dood...
(door opgeblazen oog) deze vissen zijn daar erg gevoelig voor en door dat hij zovaak is door gekweekt breng je dus ziekte in je eigen bak...
mvg stefan
De foto is erg mooi maar zou nooit zo'n vis kopen. Met name in Azie kweekt men de gekste vormen vis en denkt men totaal niet aan het welzijn van het dier zelf. Kleurvarianten dat kan nog vind ik maar daarna houdt het snel op. Als een verandering beter zou zijn voor een dier omdat hij daar beter mee uit de voeten kan dan had de evolutie/natuur dat allang zelf geregeld.