Ik las een tijdje geleden dat het beter is, om geen Easy Carbo en Profito toe te voegen, op de dag dat je het water ververst hebt. Dit liever een dag later.
Waarom eigenlijk?
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"! ================================================
Met het verversen reset je eigenlijk de bak door teveel voedingsstoffen te verwijderen, geef je die meteen weer vul je deze eigenlijk weer aan. Ik praat dan niet over co2 want die gaat bij de meeste automatisch
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Ik heb daar een andere reden voor.
Het beste voor de plantjes is om, zodra de lichten aangaan, de voeding erin te doen. Dan nemen ze de voedingen het snelst en beste op, maar lang niet alles.
Ga je dus 2 uur later verversen, dan zuig je ook de ongebruikte stoffen eruit en dat is gewoon zonde.
Nog een reden.
Ik gebruik altijd wat easylife vfm na het verversen en deze heeft niet alleen de eigenschap om slechte te bestanddelen te neutraliseren, maar ook de planten voedingen.
Dus ook dan is het gewoon zonde.
Easylife zelf adviseert ook om pas na minimaal 2 uur, na het toevoegen van vfm, de planten voedingen erin te doen.
Alleen dan is het vaak al tegen de middag, zo niet later, en dan nemen de planten al niet zoveel met op.
Ik gebruik trouwens geen vloeibare planten voedingen meer, maar kleitabletten daar ik de meeste planten die ik heb, voedingen uit de bodem pakken en niet via het blad.