Maar hier is natuurlijk een hoop geknutseld aan vooraf gegaan
Hier volgen een aantal foto`s over hoe de bak tot stand is gekomen.
De waterval. Gemaakt van 5 lagen piepschuim, in vorm gesneden en bewerkt met de staalborstel.
Die plaatsen we dus in de linkerhoek.
Even van afstand bekijken. De bak is trouwens 100x 40x40.
De waterval in de eerste laag tegellijm. In totaal zijn er 5 lagen tegellijm overheen gekomen.
Ik zie nu ook dat het geen 5 lagen piepschuim maar 7 lagen zijn
Nee dit is geen asbak
De achterwand. Elke laag piepschuim was 5 cm dik. Dit is wel een leuke dikte om mee te werken.
Sjips en toen was ik diverse foto`s kwijt
Anyway . Na het drogen van de tegellijm op alle onderdelen, heb ik er een soort terracotta achtige kleur verf op aangebracht, en dit afgedekt met 2 lagen epoxy hars(Mr. boat). Uit ervaring wist ik echter dat dit dan enorm gaat glanzen en dat wilde ik niet.
Oplossing??? Steenkleurig decoratie zand dat in de tweede laag epoxy werd gestrooid. Dit werkt perfect.
Nadat alles gedroogd was , was het tijd om alles in de bak te plaatsen en vast te kitten.
Toen zag het er dus zo uit.
In de achterwand heb ik mbv een soldeerbout een sleuf gebrand om de slang van de filter naar de waterval te leiden. Verder zwart grind toegevoegd(1-2 mm) omdat ik dit wel een mooi contrast vind geven.
Allen vond ik die overgang tussen waterval en achterwand beetje mislukt( sorryyyyy heb niet helemaal goed gemeten
Oplossing???
Ik vind dit trouwens wel een mooie overzichtsfoto
En tot slot ....
Het eindresultaat met de twee bewoners (geelwangetjes).
Ik weet zeker dat zij het de komende tijd naar hun zin zullen hebben. Ik heb de afgelopen dagen genoten van hun capriolen in de bak
Oja , ff voor de beheerders, ik weet niet of ik hem in de juiste rubriek heb geplaatst. Hij kan ook zomaar onder de titel zelfbouw vallen.
Aan jullie de keuze in welk topic hem te plaatsen.
Hopelijk heb ik anderen op ideeën gebracht wat betreft het knutselen enzo. EEN tip:: hou je aan je plan.
Ik bedoel, terwijl ik met de bak bezig was vlogen me de ideetjes door het hoofd. Dit is erg tijdrovend en ook wel eens teleurstellend.
Maarrrrrrrr............ het geeft wel enorm veel voldoening
Greetings...... en knutsel ze