Weer wat vooruitgang te melden. Er zijn hier woesndag 2 tuinkasten aangekomen, donderdag werden ze in elkaar gezet en vandaag werden ze gedeeltelijk ingeladen waardoor ruimte vrijkwam om m'n bureel aan kant te zetten.

De 2 tuinkasten op m'n balkonnetje.

Je ziet de verfpotjes al staan die vroeger op de grond en in mijn weg stonden.

Er staan op het bovenste schab 4 zakken gedroogd hout, 4 zakken steenkool, 3 zakken gedroogde druivelaar, 2 zakken stro (groene en gele) en 2 zakken cacaodoppen. Vroeger stond dit allemaal op de grond gestapeld en in mijn weg.

Mijn aquariumkast, binnenhuis.

Zoals je kan zien, de weg is terug vrij.

Ik kan me terug bewegen.

En, kan de achterkanten van mijn computer opnieuw bereiken.
Dus, dat is goed nieuws.
Maar, er is ook slecht nieuws. Ik heb woensdag met Erik afgesproken om het decor uit de bak te verwijderen. Het is bijzonder jammer dat dit dient te gebeuren met een decor dat voor 99% het doet. Maar, 1% blijft beschimmelen, wat we ook doen. We dachten er verstandig aan te doen om aan de ingenieur, verantwoordelijk voor de aanmaak van deze epoxy, te vragen hoe we het moesten aanpakken. Maar, zijn werkmethode heeft linea recta geleid tot de problemen die ik nu ervaar. Ze waren echter te voorzien. Als we twee seconden onze kop hadden gebruikt, hadden we ze waarschijnlijk kunnen voorkomen. Maar dat hebben we dus niet gedaan. We hebben de werkmethode van de ingenieur gevolgd, er rotsvast van overtuigd dat hij het wel wist. Goed, we hebben een les geleerd en zullen onze werkmethode aanpassen om een herhaling van de feiten zoveel mogelijk uit te sluiten.
Dit wil dus zeggen dat we deze winter een tweede decor voor dezelfde bak zullen maken. Het visbestand dat er ditmaal inkomt is:
1 koppel Gymnogeophagus balzanii.
1 koppel Altolamprologus calvus black.
4 Agamyxis pectinifrons.
8 Macrognathus aculeatus
6 Sturisoma panamese.
De grote lijnen van het decor worden:
rechterhoek: een steenhoop, overgroeid door wortels.
linkerzijde (maar niet in de linkerhoek): een gedeeltelijk uitgeholde boom met wortels, die de bodem bedekken, tot 10 cm breed en 10 cm hoog.
Het plantebestand zal worden:
Valisneria gigantea in de linkerhoek.
Anubias barteri op de boom en op de steenhoop.
Ziezo, nu weten jullie dat ook. De rest van het decor zal ingevuld worden al naargelang de bouw van het decor vordert.
Binnenkort zal ik hout gaan halen om de mal te maken. Maar, eerst moet mijn huis terug min of meer in orde zijn zodat ik opnieuw alles weet liggen.