Hé betta doet het nog! ligt wel wat lusteloos op de bodem maar hij doet het nog steeds.
Volgens mij zijn betta's zoiezo wel stressgevoelig?
Ik hou 't gewoon goed in de gaten wel flink balen van alle visjes die het niet gered hebben..al doende leert men zegmaar..Hoef nu in iedergeval niet zo snel meer een nieuwe bak, deze past precies op onze schouw:D
En ik zal ook binnenkort een amoniak/ammonia test halen..
Bedankt allemaal!
Waardes in orde?
Re: Waardes in orde?
Als het een zuurstof probleem is kan je eventueel tijdelijk een zuurstof steentje plaatsen 
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Sterker nog, je bacteriecultuur kan na een uur al grotendeels afsterven, luistert heel nauw.Had nooit gedacht dat een bacteriecultuur in 24 uur al dood kan gaan??
moet ik de filter uitspoelen? of zo laten? heb vlgs mij nog wel bacteriecapsuletjes..weet het merk even niet..
uitspoelen en toevoegen? of alleen toevoegen.
Zou een testsetje voor ammoniak aanschaffen zodat je die waarde ook kan meten. Dit kan nl. omhoog schieten door het afsterfproces in je filter.
Filter alleen opnieuw schoonmaken als de waardes echt nog hoog zijn. Dan meteen wel bacteriecultuur toevoegen. Alds de waardes acceptabel zijn kun je ook in je bak zelf bacteriecultuur toevoegen.
-
Linda
Onderwerp auteur - Lid toezichthoudersteam

Bedankt voor de tip:)
Het gaat nu gelukkig goed, goeramies zijn blij en heb mijn betta en nog een kuhli (een wat oudere dan de overledene) levend teruggevonden. Als id betta nog steeds niet helemaal happy, hij ziet eruit alsof hij herstellende is van een zware griep:D Je ziet bijna de walletjes onder de oogjes hangen.
Plantjes doen het ook goed.
Het gaat nu gelukkig goed, goeramies zijn blij en heb mijn betta en nog een kuhli (een wat oudere dan de overledene) levend teruggevonden. Als id betta nog steeds niet helemaal happy, hij ziet eruit alsof hij herstellende is van een zware griep:D Je ziet bijna de walletjes onder de oogjes hangen.
Plantjes doen het ook goed.