Waardes in orde?
-
Linda
Onderwerp auteur - Lid toezichthoudersteam

Waardes in orde?
Hallo,
Ik heb gisteren mijn 120 liter (101x30x50) vervangen voor een bak van 160 liter (100x40x50) Er staat een eheim externe filter onder (weet het type niet..de kleinste) Dit heb ik niet gereinigd voordat de bak vervagen werd.
Ik heb zojuist de waardes gemeten (druppeltest van tetra)
PH=8
GH=7
KH=5
Co2=1,6
No2=<3
No3=0
temp=26
Veel plantjes oud en nieuw
Kienhout
Geen stenen
Grint op de bodem
KH lijkt me wat laag en PH wat hoog..ik héb KHplus in huis maar gaat daarmee niet de PH ng meer om hoog?
Er zit wat water in van de vorige bak (niet zoveel als ik eigenlijk gehad zou hebben helaas..En de vissen heb ik gelijk over moeten zetten.
Dit vonden ze niet leuk! Al mijn kegelvlekjes (13!) zijn vandaag doodgegaan, mijn labeo en mijn betta lagen op half 7. (Labeo gaat al weer wat beter!)
Mijn Diamantgoerami's en kuhli's hebben nergens last van, zijn alleen erg schuw. Mijn vuurgarnalen daarentegen vieren feest, ik heb ze nog nooit zo levendig gezien.
Kan dit te maken hebben met de waterwaardes?
Ik weet dat een bak normaliter minstens 2-3 weken moet indraaien, maar heb oud filtermedium en water uit vorige bak toegevoegd.
Wat ik raar vind is dat niet alle vissen er last van hebben.
Heb ongeveer 2 uur geleden plantamin toegevoegd, zou dat geholpen kunnen hebben?
Weet niet of dit topic hier goed staat...het is ook nogal een lang verhaal..
Alsjeblieft, reacties..?
Ik heb gisteren mijn 120 liter (101x30x50) vervangen voor een bak van 160 liter (100x40x50) Er staat een eheim externe filter onder (weet het type niet..de kleinste) Dit heb ik niet gereinigd voordat de bak vervagen werd.
Ik heb zojuist de waardes gemeten (druppeltest van tetra)
PH=8
GH=7
KH=5
Co2=1,6
No2=<3
No3=0
temp=26
Veel plantjes oud en nieuw
Kienhout
Geen stenen
Grint op de bodem
KH lijkt me wat laag en PH wat hoog..ik héb KHplus in huis maar gaat daarmee niet de PH ng meer om hoog?
Er zit wat water in van de vorige bak (niet zoveel als ik eigenlijk gehad zou hebben helaas..En de vissen heb ik gelijk over moeten zetten.
Dit vonden ze niet leuk! Al mijn kegelvlekjes (13!) zijn vandaag doodgegaan, mijn labeo en mijn betta lagen op half 7. (Labeo gaat al weer wat beter!)
Mijn Diamantgoerami's en kuhli's hebben nergens last van, zijn alleen erg schuw. Mijn vuurgarnalen daarentegen vieren feest, ik heb ze nog nooit zo levendig gezien.
Kan dit te maken hebben met de waterwaardes?
Ik weet dat een bak normaliter minstens 2-3 weken moet indraaien, maar heb oud filtermedium en water uit vorige bak toegevoegd.
Wat ik raar vind is dat niet alle vissen er last van hebben.
Heb ongeveer 2 uur geleden plantamin toegevoegd, zou dat geholpen kunnen hebben?
Weet niet of dit topic hier goed staat...het is ook nogal een lang verhaal..
Alsjeblieft, reacties..?
Re: Waardes in orde?
KH is prima hoor, die PH is misschien wel wat hoog. Alleen lijkt het me erg sterk dat dat de reden van die plotselinge sterfte is.
Die NO2 vind ik eigenlijk erger. Dat zou de oorzaak wel eens kunnen zijn.
Die NO2 vind ik eigenlijk erger. Dat zou de oorzaak wel eens kunnen zijn.
Maar als het aan de NO2 zou liggen, zouden de vuurtjes eerder weg zijn geweest, lijkt me.
Volgens mij is onderhand al wel een beetje achterhaald dat vuurtjes zo gevoelig zijn. Andere garnalen zouden waarschijnlijk wel allang dood zijn geweest, maar vuurtjes zijn gewoon onverwoestbaar. Tenminste, dat is mijn ervaring.Fabian schreef:Maar als het aan de NO2 zou liggen, zouden de vuurtjes eerder weg zijn geweest, lijkt me.
Ik ga met jeltje mee dat het aan no2 ligt, diamantjes gebruiken hun labyrintorgaan, vandaar dat die er geen last van hebben, volgens mij geldt hetzelfde voor kuhli's.
, veel garnalen hebben er geen last van, mijn waaierhanden hebben ook bijvoorbeeld nitriet overleeft,
, veel garnalen hebben er geen last van, mijn waaierhanden hebben ook bijvoorbeeld nitriet overleeft,
Ik ben totaal niet bang voor de No2, 0 is niet af te lezen op het kaartje
Hier is de uitslag altijd fel geel.

Co2 is wel erg laag, als je die omhoog kan krijgen zal dat ook effect hebben op je Ph welk omlaag zal gaan.
Ik durf niet te zeggen waar de sterfte aan kan liggen, heb je ook de Nh3/Nh4 gemeten?
Hou wel je No2 goed in de gaten komende dagen, ik heb laatst het zelfde gedaan en ook 2 weken met een lichte Co2 verhoging gezeten. Op de test donker geel

Co2 is wel erg laag, als je die omhoog kan krijgen zal dat ook effect hebben op je Ph welk omlaag zal gaan.
Ik durf niet te zeggen waar de sterfte aan kan liggen, heb je ook de Nh3/Nh4 gemeten?
Hou wel je No2 goed in de gaten komende dagen, ik heb laatst het zelfde gedaan en ook 2 weken met een lichte Co2 verhoging gezeten. Op de test donker geel
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Als je test zegt bij no2 <3 en het is op het moment 0 vind ik het niet echt betrouwbaar die test te gebruiken 
Hij zal wel 0.3 bedoelen, wat mij dicht genoeg bij de 0 zit
Je kan het verschil duidelijk merken, bij de eerst druppel kleurt de test fel geel op, dat moet hij bij druppel 7 nog zijn. Het ergste wat ik gehad heb is donker geel wat ook nog onder de 0.3 zit.
Beide onder de 0.3

Beide onder de 0.3

-
Linda

Bedankt voor alle snelle reacties!
Ik maak mij ook niet zo'n zorgen over de No2 test was fel geel (lekker chemisch kleurtje trouwens..) en is 0.0-3, <3 = lager dan 0.3..zo staat t in het boekje.....
Ik dacht idd dat mijn Co2 wat laag was..daarom de plantamin erin gedaan (weet niet of het erin zit maar toch maar geprobeerd, wist zo snel niet wat ik zo laat op de avond anders kon doen..)
Wat zou dan de reden kunnen zijn van de sterfte? stress? moet zeggen dat mijn filter kuren heeft agv een kapot onderdeel, hij heeft t een nachtje en halve dag niet lekker gedaan, weinig pompactie zegmaar. Hij doet t nu weer goed..
Betta is ook een labyrintvis en deze voelt zich ook niet top..Labeo zwemt ook nog steeds ondertsteboven..
Tips voor vannacht? Lampen aan laten evt voor zurstof?
En zeg maar zij
Ik maak mij ook niet zo'n zorgen over de No2 test was fel geel (lekker chemisch kleurtje trouwens..) en is 0.0-3, <3 = lager dan 0.3..zo staat t in het boekje.....
Ik dacht idd dat mijn Co2 wat laag was..daarom de plantamin erin gedaan (weet niet of het erin zit maar toch maar geprobeerd, wist zo snel niet wat ik zo laat op de avond anders kon doen..)
Wat zou dan de reden kunnen zijn van de sterfte? stress? moet zeggen dat mijn filter kuren heeft agv een kapot onderdeel, hij heeft t een nachtje en halve dag niet lekker gedaan, weinig pompactie zegmaar. Hij doet t nu weer goed..
Betta is ook een labyrintvis en deze voelt zich ook niet top..Labeo zwemt ook nog steeds ondertsteboven..
Tips voor vannacht? Lampen aan laten evt voor zurstof?
En zeg maar zij
O.m.g. dat is waar ook, Catfish is een ze
Een flinke water wissel zou wel gewenst zijn denk ik.
Een flinke water wissel zou wel gewenst zijn denk ik.
-
Linda

Heb ik al gedaan..zo'n 45% vanmiddag
dit was voor de tests
dit was voor de tests
Aiiii, eerst testen en dan verversen
Je hebt een probleem en nou het je geen goed meet waarden, morgen weer even meten.
-
Linda

Sja is wel zo...maar als je visjes allemaal tegelijk het loodje leggen wil je toch zo snel mogelijk iets doen..paniek reactie denk ik...Ben erg gehecht aan mijn visjes en dat het niet goed gaat met ze gaat me redelijk aan het hart..Dat geld voor meer mensen denk ik..
verversing was rond 14.00 en test rond 20.00. Weet nu in ieder geval mijn huidige waardes..Maar je hebt wel gelijk.
verversing was rond 14.00 en test rond 20.00. Weet nu in ieder geval mijn huidige waardes..Maar je hebt wel gelijk.
Bekend probleem, ik heb een periode het zelfde gedaan
Dat zullen inderdaad meer mensen doen.
-
Linda

Update:
Ze hebben allemaal de nacht overleeft
Betta en Labeo waren allebei nog steeds niet happy.
Heb De easylife en easy carbo teruggevonden (wist niet eens meer dat ik die had..) Na deze toegevoegd te hebben en de lampjes aan gezet te hebben begint er weer wat leven in de vissen te komen. Goeramies komen al wat meer te voorschijn en betta doet ook weer mee! Zo ineens.
Labeo doet nog steeds de rugslag..Dus nu gaat alles goed behalve met labeo..zou hij last kunnen hebben van zijn zwemblaas door het luchthappen? kan dit nog herstellen? Hij beweegt wel zijn vinnen maak hij drijft een beetje met de stroming mee en hangt vooral bovenin..
Dus wel positieve vordering gelukkig..alleen Labeo nog..
Ze hebben allemaal de nacht overleeft
Betta en Labeo waren allebei nog steeds niet happy.
Heb De easylife en easy carbo teruggevonden (wist niet eens meer dat ik die had..) Na deze toegevoegd te hebben en de lampjes aan gezet te hebben begint er weer wat leven in de vissen te komen. Goeramies komen al wat meer te voorschijn en betta doet ook weer mee! Zo ineens.
Labeo doet nog steeds de rugslag..Dus nu gaat alles goed behalve met labeo..zou hij last kunnen hebben van zijn zwemblaas door het luchthappen? kan dit nog herstellen? Hij beweegt wel zijn vinnen maak hij drijft een beetje met de stroming mee en hangt vooral bovenin..
Dus wel positieve vordering gelukkig..alleen Labeo nog..