Halloo,
Ik ben een paar dagen weg geweest en toen gisteren ochtend in m'n aquarium keek zag ik dat een van m'n black mollies jonkies heeft gekregen.gisterenochtend zag ik er eentje en toen 's avonsd ging slapen en nog even naar m'n aquarium keek met het licht uit zag ik opeens dat er NOG een kleintje zwom, die kleiner is dan deze van deze ochtend.
Ik heb geen planten in m'n aquarium en niet echt veel schuilplaats. Ze verstoppen zich wel achter en boven m'n warmteregelaar en heel af en toe ook naast m'n filter (Mss omdat die beiden zwart zijn denk ik)
Maar nu vroeg ik me af of ik ze moet overplaatsen naar een kweekbakje of ze gewoon moet laten waar ze zich nu al met succes verstopt hebben?
En steek ik m'n vrouwtje ook best in het kweekbakje? Want het mannetje laat haar niet met rust. Ook zie ik dat er aan haar "poep" nog een witte vlek zit die soms vermindert en vergroot. wil dit zeggen dat ik er nog kan verwachten?
Ik heb ook niet echt babyvoer... toen ik dus die ochtend m'n vissen eten ging geven heb ik ze gewoon wat zeer fijngemalen vissenvoer gegeven, met oog op de kleinetjes. Laat ik het zo of toch best wat babyvoer gaan halen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Onverwachte Black Mollies
Re: Onverwachte Black Mollies
Welkom op het forum Cass.
Ik weet niet wat voor vis bestand je hebt maar ik zou ze persoonlijk laten zwemmen, misschien even een goedkoop plantje kopen waar ze zich in kunnen verstoppen. Kweekbakje zou ik niet gebruiken omdat daar de doorstroming vaak niet goed van is. Zeker mamma er niet in stoppen.
Ik weet niet wat voor vis bestand je hebt maar ik zou ze persoonlijk laten zwemmen, misschien even een goedkoop plantje kopen waar ze zich in kunnen verstoppen. Kweekbakje zou ik niet gebruiken omdat daar de doorstroming vaak niet goed van is. Zeker mamma er niet in stoppen.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Welkom hier 
Sluit me bij Bertus aan.
Als ik het goed begrijp heb je maar 1 vrouwtje? Zo ja, dan is het beter om er nog een bij te kopen. Dan heeft dat andere vrouwtje af en toe ook rust.
Sluit me bij Bertus aan.
Als ik het goed begrijp heb je maar 1 vrouwtje? Zo ja, dan is het beter om er nog een bij te kopen. Dan heeft dat andere vrouwtje af en toe ook rust.
Ik heb verder nog een wit molly vrouwtje. Ze zijn dus met 3
Maar m'n zwart mannetje lijkt niet veel aandacht te besteden aan de witte...
Verder heb ik nog
2x diamantzalmpjes
1x endler guppy (daar m'n 2 andere sinds kort gestorven zijn)
1x zilverhaai
5x neons
2x panda corydoras en een albina bodemkuiser
en 2visjes waarvan ik helemaal de naam niet weet. Ze zuigen zowel aan m'n ruiten als aan de bodem. Het was een kado'tje en die persoon wist de naam ook zelf niet meer
M'n vader zei dat het mss wel goed was om nog achter wat molly's te gaan deze namiddag en om wat drijfplantjes
Heb jammergenoeg zonet gezien dat de Witte molly een van m'n kleintjes heeft opgegeten :/
Bedankt voor de tips (:
Maar m'n zwart mannetje lijkt niet veel aandacht te besteden aan de witte...
Verder heb ik nog
2x diamantzalmpjes
1x endler guppy (daar m'n 2 andere sinds kort gestorven zijn)
1x zilverhaai
5x neons
2x panda corydoras en een albina bodemkuiser
en 2visjes waarvan ik helemaal de naam niet weet. Ze zuigen zowel aan m'n ruiten als aan de bodem. Het was een kado'tje en die persoon wist de naam ook zelf niet meer
M'n vader zei dat het mss wel goed was om nog achter wat molly's te gaan deze namiddag en om wat drijfplantjes
Heb jammergenoeg zonet gezien dat de Witte molly een van m'n kleintjes heeft opgegeten :/
Bedankt voor de tips (:
Ach. Voordat je het weet zit je hele bak vol met die mollie's
Verder is je vissenbestand ook niet helemaal kloppend
Hoe groot is je bak eigenlijk?
Verder is je vissenbestand ook niet helemaal kloppend
Neen deze klopt niet echt...
Ik wou het liefst alleen maar Mollies gehad hebben en zo wat andere gelijkaardige, maar m'n vader kwam hier me thuis "cadeautje" zei hij
Het is een Aquarium van 40liter waar ze inzitten momenteel
Ik wou het liefst alleen maar Mollies gehad hebben en zo wat andere gelijkaardige, maar m'n vader kwam hier me thuis "cadeautje" zei hij
Het is een Aquarium van 40liter waar ze inzitten momenteel
Pffff, dat is echt veel te klein voor dit bestand...
Nochtans in de speciaalzaak zaten ze er ook met zovelen in...
Ze zeiden me dat dit geen kwaad kon, maar dat dit het maximum is
Maar zal binnekort wel moeten afscheid nemen van de zilverhaai, hij wordt veel te groot voor m'n aquarium..
M'n tante zal hem gelukkiger kunnen maken..
Ze zeiden me dat dit geen kwaad kon, maar dat dit het maximum is
Maar zal binnekort wel moeten afscheid nemen van de zilverhaai, hij wordt veel te groot voor m'n aquarium..
M'n tante zal hem gelukkiger kunnen maken..
Speciaalzaak maakt liever winst dan dat een vis goed terecht komt, helaas 
Dat is alvast een goed besluit, helaas geven ze in de winkels veel te vaak verkeerde informatie.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
wat wel jammer is daar ze een "speciaalzaak" zijn en je dus goed advies verwacht van zulke mensen...
Heb ondertussen 7kleintjes geteld, voorlopig zullen er geen nieuwe visjes bij moeten, maar zullen er een paar dringend een nieuw bakje moeten vinden (: Als m'n witte molly deze niet vindt natuurlijk
Heb ondertussen 7kleintjes geteld, voorlopig zullen er geen nieuwe visjes bij moeten, maar zullen er een paar dringend een nieuw bakje moeten vinden (: Als m'n witte molly deze niet vindt natuurlijk