Is het mogelijk om 2 potfilters met elkaar te verbinden.
Momenteel zijn wij aan het verbouwen en staat mijn aquarium hierdoor buiten onder het afdak.
Nu wil mijn man de slangen gaan vervangen door hogedruk-pvc.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om ze met elkaar te verbinden.
Het is de bedoeling dat ze doormiddel van Y aan elkaar verbonden worden, zodat ik dus in mijn aquarium nog maar 1 retourleiding heb en meer stroming, de leiding naar de pomp blijft gewoon zoals ie is, ook zal iedere leiding zijn eigen kogelkraan krijgen zodat alles apart is te regelen.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groetjes Polleken
2 potfilters met elkaar verbinden
2 potfilters met elkaar verbinden
juwel lido 120
corydoras panda, crystal red/black en vuurgarnalen
Re: 2 potfilters met elkaar verbinden
Tsja, in theorie zou het moeten kunnen. Als het alleen om de filterinhoud gaat kan je ze beter achter elkaar koppelen en dan één van beide uit zetten, maar ik neem aan dat het ook om de collectieve stroming gaat?
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Zolang ze beide een eigen aanzuig hebben is het totaal geen probleem.
Let er even op dat als je je pomp gaat knijpen dmv die kogelkraan je extra druk op je pomp uit gaat oefenen waar je pomp niet gelukkig van wordt, levensduur wordt hierdoor ook aanzienlijk verkort.
Zorg gewoon dat je uitstroom leiding groot genoeg is om de liters van de 2 pompen op te kunnen vangen
Let er even op dat als je je pomp gaat knijpen dmv die kogelkraan je extra druk op je pomp uit gaat oefenen waar je pomp niet gelukkig van wordt, levensduur wordt hierdoor ook aanzienlijk verkort.
Zorg gewoon dat je uitstroom leiding groot genoeg is om de liters van de 2 pompen op te kunnen vangen
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
Laurens@ het is hoofdzakelijk voor de stroming. ik vind het nu eigenlijk net iets te weinig stroming geven, en hoop dan iets meer stroming te kunnen creeeren.
juwel lido 120
@rody ze blijven hun eigen aanzuig behouden. Met de kogelkranen willen we niet de toevoer knijpen. De kogelkranen zetten we ertussen zodat we ook 1 pomp kunnen laten lopen mocht dat nodig zijn.
bedankt voor jullie reacties, we gaan in de loop van de week hiermee experimenteren, het aquarium staat toch buiten en dan kunnen we knoeien met water zoveel als we willen......
bedankt voor jullie reacties, we gaan in de loop van de week hiermee experimenteren, het aquarium staat toch buiten en dan kunnen we knoeien met water zoveel als we willen......
juwel lido 120
Aha, je zet tussen beide buizen een kraan zodat als er 1 uitstaat de ander er niet "doorheen" staat te duwen?
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.