Omdat ik Co2 toevoeg zijn ze het beide eens dat ik mijn planten voeding rustig kan verdubbelen als aangegeven op de verpakking, over de carbo hebben ze een meningsverschil
Graag jullie mening hier over.

Bij het installeren van de co2 installatie gingen de planten als een speer, na een week of 2 stopte de groei en kregen de algen de overhand wat ook de algengroei kan stimuleren. Nou ik meer planten voeding geef komen de plantjes weer tot leven, op mijn verse blaadjes zie ik nauwelijks alg groei ontstaan en lijkt het er op dat in de rest van de bak het afneemt.Kevin schreef:Maar als groene algen groeien zijn er voor planten ook de juiste voedingsstoffen aanwezig normaal gesproken, Maar waarschijnlijk kregen de algen de overhand en raakte te voeding op voor je planten het konden gebruiken.
Ga je nu meer voeding toevoegen zou het ook zomaar kunnen dat de groene algen gaan woekeren en je planten nog mis grijpen.
Reflectoren heb ik verwijderd, dat doet mijn mosjes en anubias goed, verder hebben de planten hier geen hinder van omdat alles weer lekker uit begint te lopen. Ik gaf al iets meer als normaal omdat ik een aardig volle bak had met planten, er is inmiddels een week iets meer gegeven wat goed lijkt te gaan.peterdenhaag53 schreef:Co2 , veel licht betekent dus meer plantenvoeding geven. Maar zou dat rustig opbouwen. Niet meteen verdubbelen en goed kijken wat er gebeurt.
Easycarbo kun je stoppen ..zitten geen andere elementen in dan koolstof in een heel agressief chemisch jasje. Je kan evt wat bijgeven omdat het ook wat bij zou dragen om de algengroei tegen te gaan.