agressie
-
patrickboz
Onderwerp auteur - 0-200

agressie
Hoi allen. Zodra ik iets lees over cichliden dan lees ik vaak dat ze agressief van aart zijn. Ik vraag me af hoe ik dit moet zijn tav andere vissen. Hoe uit die agressiviteit zich dus?
Re: agressie
Je bedoelt dus hoe andere vissen ze agressief kunnen maken? Of begrijp ik je verkeerd?
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-20x Hemigrammus bleheri
cichliden hebben vaak een territorium. Die zullen ze verdedigen tegen andere cichliden die een territorium hebben. Daarom is het niet aan te raden te veel cichliden in 1 bak te doen. Ook zullen ze andere vissen gaan aanvallen om hun kroost te verdedigen als ze jongen of eitjes hebben. Dus zorg met cichliden met een bak die ruim genoeg is.
-
patrickboz
Onderwerp auteur - 0-200

hoe ziet dat aanvallen eruit idd. Verwonden ze de andere vissen daarbij of leveren ze te veel stress op waardoor andere vissen zouden kunnen sterven?
De andere vissen worden de hele tijd weggejaagd en er zou wel eens aan de vinnen en staart kunnen worden geknabbeld. Dit kan idd veel stress op leveren waardoor het beestje misschien kan sterven.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Nou als de hel los breekt in een malawi of tanganyika aquarium word een vis gewoon opgejaagd tot hij zich heeft doodgesprongen tegen je kap. Of ze eten hem gewoon op dan zijn er ook vanaf.