Een schildpadden paradijs in Portugal
Re: Een schildpadden bak in Portugal
Netjes Dick begint al echt een verblijf te worden zo. Moet er eigenlijk nog een waterpartij in komen ook?
-
dickportugal
Onderwerp auteur - 1000+

Geen waterpartij, landschildpadden schijnen niet te kunnen zwemmen. wel een ondiep iets voor het badderen.
Ziet er al goed uit. Dat gaat een waar paradijsje worden voor de padden.
@ Kevin, Zoals Dick al zei kunnen landschildpadden niet zwemmen.
@ Kevin, Zoals Dick al zei kunnen landschildpadden niet zwemmen.
Daar ben ik van op de hoogte met een waterpartij bedoel ik ook meer een watervalletje met een klein poeltje voor drinken.
-
dickportugal
Onderwerp auteur - 1000+

zoiets gaat er wel komen.
Dat ziet er al goed uit, die nieuwe kleur is inderdaad veel mooier.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
-
dickportugal
Onderwerp auteur - 1000+

Ben al aan het denken: een ondiep poeltje, met een overloop naar een ingegraven emmer, afgedekt met gaas, in de emmer een klein pompje met een slang, opvoerhoogte ca 50 cm en dan een waterloop terug naar het poeltje. Ik ga morgen bij de bouwmarkt eens kijken of ze iets hebben.Kevin schreef:Daar ben ik van op de hoogte met een waterpartij bedoel ik ook meer een watervalletje met een klein poeltje voor drinken.
Oeeh wat ziet het er nu al goed uit en het is nog bijna niks
ben zeer benieuwd. En steek de handen ook is uit de mouwen 
Hallo 
Dat is toch wel leuk zo´n man, die alleen de supervisie wilt hebben.
Vandaag, na drie weken regen, was het 35 graden, en om dan te schilderen.......puhhhhhhhhhh
Maar, leuk Kevin, je idee over een waterloop, want bij ons is de discussie al gestart (technisch, hoe te doen, hoe uit te voeren, moet dus eerst voordat ik de planten ga plaatsen en dit wilde ik zondag gaan doen, heb ze ook al gekocht, maar.... wordt spannend, of het haalbaar is etc. etc.) Jullie zullen vast op de hoogte gehouden worden van het vervolg, door mijn supervisor.
Groetjes
Rianne
Vandaag, na drie weken regen, was het 35 graden, en om dan te schilderen.......puhhhhhhhhhh
Maar, leuk Kevin, je idee over een waterloop, want bij ons is de discussie al gestart (technisch, hoe te doen, hoe uit te voeren, moet dus eerst voordat ik de planten ga plaatsen en dit wilde ik zondag gaan doen, heb ze ook al gekocht, maar.... wordt spannend, of het haalbaar is etc. etc.) Jullie zullen vast op de hoogte gehouden worden van het vervolg, door mijn supervisor.
Groetjes
Rianne
Dick wat zie ik nu! Alles zelf een beetje beslissen en anderen het werk op laten knappen. Nou ja zeg.
Het idee is anders wel heel leuk (goed bedacht Kevin) maar dan moet je er echt voor zorgen dat ze niet kunnen verdrinken.
Het idee is anders wel heel leuk (goed bedacht Kevin) maar dan moet je er echt voor zorgen dat ze niet kunnen verdrinken.
Ik heb weer iemand op ideeën gebracht hahaha.
Ik zit ook gelijk te denken aan als jullie ooit vogels willen gaan bijplaatsen dat die een drink/badplaats hebben
Als je het loopje heel flauw aflopend maakt maar wel lang gerekt houd hoeven de randen niet zo hoog te zijn, stroomt het toch en kun je zelfs als je er een krachtige pomp op hebt staan een klein laagje creëren.
Waar het hele spul in uitloopt..... kan ook een vijvertje zijn die naast het verblijf ligt of in ieder geval gescheiden van het padden verblijf. Denk bijvoorbeeld eens aan een biologische filtering, dus dmv van planten het water laten zuiveren.
Ik zit ook gelijk te denken aan als jullie ooit vogels willen gaan bijplaatsen dat die een drink/badplaats hebben
Als je het loopje heel flauw aflopend maakt maar wel lang gerekt houd hoeven de randen niet zo hoog te zijn, stroomt het toch en kun je zelfs als je er een krachtige pomp op hebt staan een klein laagje creëren.
Waar het hele spul in uitloopt..... kan ook een vijvertje zijn die naast het verblijf ligt of in ieder geval gescheiden van het padden verblijf. Denk bijvoorbeeld eens aan een biologische filtering, dus dmv van planten het water laten zuiveren.
-
dickportugal
Onderwerp auteur - 1000+

Kevin, in Nederland hadden we een biologische zwemvijver met een natuurlijke vijver ernaast en ook een beekloop vol met riet voor de zuivering, werkte perfect. Dus op zich niet nieuw voor mij.
Nou kijk aan, hoef je alleen nog maar iemand in te schakelen die het even maakt 
-
dickportugal
Onderwerp auteur - 1000+

Dit ga ik lekker zelf doen (samen met Rianne) Zondag.. Dit is leuk, verven en stenen metselen is niet leuk.