Ik heb een vraagje. In de dierenwinkel waar ik kom heeft de eigenaar allemaal mooie Betta splendens waarvan ik er wel eentje wil hebben. En Bertus bracht me op het idee om een leuk biotoopje voor deze vis te maken. Ik heb nog een bak van 40*25*25 over en ik zou hier een Betta in willen houden. Nou is de vraag of dit mogelijk is. Ik dacht zelf altijd dat het te klein is, maar ik hoor veel mensen zeggen dat het makkelijk kan. Er komt verder geen andere vis in. Misschien wat garnaaltjes die in het zelfde biotoop voorkomen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Betta houden
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

Betta houden
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje. In de dierenwinkel waar ik kom heeft de eigenaar allemaal mooie Betta splendens waarvan ik er wel eentje wil hebben. En Bertus bracht me op het idee om een leuk biotoopje voor deze vis te maken. Ik heb nog een bak van 40*25*25 over en ik zou hier een Betta in willen houden. Nou is de vraag of dit mogelijk is. Ik dacht zelf altijd dat het te klein is, maar ik hoor veel mensen zeggen dat het makkelijk kan. Er komt verder geen andere vis in. Misschien wat garnaaltjes die in het zelfde biotoop voorkomen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
Re: Betta houden
Kan makkelijk, ik heb nou bakje voor nood staan die 30x20x20 is. Na een dag heeft hij al een schuimnest gemaakt wat hij vast niet zal doen als hij niet tevreden is.
Op de website van de hobbykwekers staat een mooi stukje over betta's http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/kw ... -splendens
Kleine garnaaltjes kunnen wel eens een lekker hapje voor hem worden
Op de website van de hobbykwekers staat een mooi stukje over betta's http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/kw ... -splendens
Kleine garnaaltjes kunnen wel eens een lekker hapje voor hem worden
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
-
peterdenhaag53
- 1000+

Re: Betta houden
Yep....met Bertus eens.
Heb mijn bettaman ook een tijd terug in een nanocube 30 gehouden. Ging goed. Nu zit hij in een 80 cm bakje en dat gaat ook goed.
Heb mijn bettaman ook een tijd terug in een nanocube 30 gehouden. Ging goed. Nu zit hij in een 80 cm bakje en dat gaat ook goed.