Binnen of buitenfilter?
Re: Binnen of buitenfilter?
wat ik zelf heb gedaan is gewoon 2 van de zuignapjes gepak en de verwarming gewoon in de bak gehangen
lekker in de hoek, wat planten ervoor en bijna niet meer te zien 
Weet iemand hoe je het beste de kit van de binnenfilter kan verwijderen uit je bak?
Ik heb net de interne filter verwijderd maar die lelijke kit blijft achter.
En ik ben bang dat als ik met een plamuurmes of mesje aan de gang ga dat ik krassen achterlaat.
En ik ben bang dat als ik met een plamuurmes of mesje aan de gang ga dat ik krassen achterlaat.
1x Juwel Vision 450. Discusbak.
-
jari4now
Er bestaat een speciaal spul voor om kit resten van b.v. badranden en tegelwerk af te halen, zal wel agresief zijn dus weet niet of je het kan gebruiken in je bak, wat je wel kan doen is een stanleymesje uit de houder halen en dan zo vlak mogelijk langs de ruit halen niet alles er in één keer uit willen snijden maar rustig beetje voor beetje en steeds je mesje schoonmaken, zorg wel voor een nieuw mesje.....
Dit is de snelste en goedkoopste manier
Dit is de snelste en goedkoopste manier
Kit verwijderaar van alabastine bedoel je Jari, maar dat zou ik niet op kunststof delen gebruiken dat slaat helemaal wit uit. Je kan het het beste proberen met azijn en veel pulken.
-
jari4now
Azijn????? is een bestanddeel van kit waarop het uithard??? ook aquakit
Jep maar op uitgeharde kit heeft het net een andere werking, het is geen garantie maar wel iets wat ik zeker zou proberen. Maar kit hecht slecht op het kunststof van een binnenfilter, waarschijnlijk kan je het er zo afrollen.
-
jari4now
@ Kevin, ik had het gelezen dat er kit in de bak achter bleef....op het glas vandaar het stanleymesje.Niels schreef:Weet iemand hoe je het beste de kit van de binnenfilter kan verwijderen uit je bak?
@ Niels, waar wil je het kit weg hebben, en is het je al gelukt??
@ jari: Ik heb het binnenfilter verwijderd en geprobeerd met een stanleymesjes te verwijderen er blijft een heel klein beetje achter op de ruit als je heel goed kijkt.
Heb ook al met een natte doek geprobeerd en daarachter aan een droge doek, het helpt wel een beetje maar er zit bijna niks meer op.
Dus nu kan ik de achterwand op maat maken en er in kitten.
Bedankt voor de tips
Heb ook al met een natte doek geprobeerd en daarachter aan een droge doek, het helpt wel een beetje maar er zit bijna niks meer op.
Dus nu kan ik de achterwand op maat maken en er in kitten.
Bedankt voor de tips
1x Juwel Vision 450. Discusbak.
-
jari4now
Niels,
het laatste beetje kan je weg krijgen door goed droog te Fhönen en dan mat een droge vinger eroverheen "Rullen"....
en het restant van de schijnbare "vette" laag even met een beetje aceton schoon maken , maar wellicht is dat laatste niet eens nodig
het laatste beetje kan je weg krijgen door goed droog te Fhönen en dan mat een droge vinger eroverheen "Rullen"....
en het restant van de schijnbare "vette" laag even met een beetje aceton schoon maken , maar wellicht is dat laatste niet eens nodig
voor op het glas werkt aceton prima ja, alhoewel soms het laatste beetje echt niet van het glas af wil.
-
jari4now
Heb je gelijk in, maar dan is het zo minimaal, als er water inzit valt het niet meer op.....
Eindelijk ook eens een nuttige bijdrage kunnen leveren
Eindelijk ook eens een nuttige bijdrage kunnen leveren
het is niet echt kit waarmee die interne pomp vast zit. als je eens goed ernaar kijkt zul je zien dat het meer een soort vloeibaar rubber is geweest wat er tussen is gespoten.
ik ben er zelf achter gekomen dat het makkelijkse is om deze met een mesje zo veel mogelijk van de ruit te halen als de pomp er al uit is, en daarna met aceton de resten weg te poetsen. gaat erg gemakkelijk.
daarna heb ik de binnenruit ontvet met spiritus en de achetrwand erin gekit. resultaat is een muurvaste achterwand ';)
ik ben er zelf achter gekomen dat het makkelijkse is om deze met een mesje zo veel mogelijk van de ruit te halen als de pomp er al uit is, en daarna met aceton de resten weg te poetsen. gaat erg gemakkelijk.
daarna heb ik de binnenruit ontvet met spiritus en de achetrwand erin gekit. resultaat is een muurvaste achterwand ';)