raar plekje

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

raar plekje

Bericht door Roderick »

hallo

een vis (chinese danio) van mij heeft een raar plekje op het oog. het is een redelijk grote plek aan de boven kant van het oog/zijkant, bovenkant van het hooft, het is wit/vazig doorzichtig. het is/zijn bobbel/bobbeltjes op elkaar.

ik heb al een tijdje mediceinen in het water gedaan maar door dat ik niet weet wat het is kan ik het niet specifiek behandelen.

ik hoop dat jullie weten wat het is.

doeiii

roderick
Laatst gewijzigd door Roderick op 12 feb 2008 23:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Roderick
Afbeelding

jari4now

Re: raar plekje

Bericht door jari4now »

Lijkt me geen goede zaak om medicijnen toe te voegen zonder te weten welke kwaal de vis heeft.......

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

het is een middel voor van alles en nog wat het heet eSHa 2000 en ik gebruik ook EXIT, exit is voor witte stip dusss...
Groetjes Roderick
Afbeelding

Sander
600-800
600-800

Bericht door Sander »

Mischien hetzelfde als wat ik heb gehad een schimmel, alleen dat was bij een maanvis. dan zou je Colombo Cerpofor kunnen gebruiken. maar ook andere middelen tegen schimmel infecties.
Misschien heb je er een plaatje van?

Zo zag het er bij mijn maanvis uit:
Afbeelding
Groetjes Van Sander - 205*60*55 --> Pt. Eimekei

Sander's Aquarium topic

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

hier is een plaatje er van ik heb hem eigenlijk perongeluk op de foto gezet maar toch dat maakt niet uit ik hoop dat jullie weten wat het nou is
Afbeelding
Groetjes Roderick
Afbeelding

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

iets wat me nu is op gevallen dat het plekje steeds groter word maar andere vissen hebben het niet en het ziet er gewoon uit als een gezwel maar ik weet echt niet wat het is
Groetjes Roderick
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast »

Als je ESHA exit en 2000 gebruikt zou ik de vis wel apart behandelen. met name ESHA 2000 is erg slecht voor je planten. Bovendien zorg je er zo voor dat het niet kan overslaan naar je andere vissen mocht het overdraagbaar zijn.

het lijkt een schimmel infectie maar kan dus ook een bacteriële infectie zijn. Het is mogelijk dit op te lossen met de middelen die je hebt maar de kans bestaat dat die middelen niet sterk genoeg zijn. Beide zijn medicijnen die een breed spectrum aan ziekten kunnen bestrijden maar lang niet zo effectief als een middel dat voor het doel gemaakt is.

mijn advies is dus : vis apart zetten in een aparte bak waarvan je de inhoud weet zodat je de medicijnen goed kan doseren, in een bak van 5 of 10 liter bijvoorbeeld. gewone kamer temperatuur is goed genoeg voor danio's je hebt dus geen verwarming nodig. wel zou ik er een bruissteentje inhangen om een beetje stroming in het water te houden.

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

ik heb 2 maanden lang!!! eSHA 2000 in me aquarium gehad en het is nog niet weg. en hij is al ziek sinds december ofzo. dus ik weet het echt niet meer.
Groetjes Roderick
Afbeelding

Anonymous

Bericht door Anonymous »

vanaf December al :shock:

stop maar met de ESHA zou ik zeggen want dat helpt dus duidelijk niet.

ik denk dat je vis een bacteriële infectie heeft. en dat je het beste dit Advies kan volgen.

Persoonlijk had ik de vis een tik op de kop gegeven omdat ik voor 1 vis het de moeite niet zou vinden. maar dat is niet het advies dat je zoekt denk ik.

[edit] linkje was de verkeerde.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 10 mei 2008 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

Wijze van behandelen: Gebruik van JBL Furanol:
Vóór gebruik eventueel voorhanden actieve koolstof uit het filter verwijderen, UV-C apparatuur en CO2-bemesting afzetten.

Dosering voor een bad van lange duur:
1 tablet op 30 l water, in ernstige gevallen 1 tablet op 20 l. Benodigd aantal tabletten in een beker met aquariumwater oplossen en het mengsel daarna aan het aquariumwater toevoegen.
Maximaal verblijf in het aquarium: 4 dagen. Daarna 30% van het water verversen. Indien nodig mag de behandeling op de 5e dag zoals beschreven worden herhaald.

Dosering voor een bad van korte duur:
1 tablet op 1 l water. Zieke vissen ca. 30 minuten in de oplossing baden. Gedurende de behandeling het water goed beluchten en de vissen observeren. Staak de behandeling zodra de vissen tekens van onwel zijn beginnen te vertonen.

Maar net als doemijdiema zou ik de vis ook uit zijn lijden halen ipv dure medicijnen halen op de hoop dat het na 5 maanden nog wil genezen...
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

maar het rare is dat hij nog gewoon vrolijk rond zwemt en voor de rest geen zxiekte verschijnselen vertoont. en zijn er ook andere manieren dan hem een tik op zijn kop te geven?
Groetjes Roderick
Afbeelding

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

Zit het plekje alleen op zijn oog een soort van staar of blindheid misschien ..ook dat zou nog kunnen..op je foto is het niet te zien namelijk.
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

nou jah het zit niet egt op zijn oog het is meer een plek net voor het oog op de bek maar hij kan nog wel eten en zo en zijn vinnen zijn niet samen gevouwen en soms zet hij ze zelfs nog wel uit
Groetjes Roderick
Afbeelding

PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Ik kan het niet goed zien op de foto, maar zit het echt op de oogbol, of boven het oog? Wie weet heeft er een beschadiging of infectie gezeten en is het misschien bindweefsel, en heeft t diertje er geen last van. Screen het diertje en dan kun je later nog evt een beslissing voor het diertje nemen. Anders laat een kweekje maken (als het je dat waard is ) en de bevindingen evt hier plaatsen, wie weet leren wij er ook weer van. :wink:

Succes Dees
i'm the Bengel gotta love me!!!

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

nou jah zoals ik zei het zit niet echt op de oogbol maar er boven op zijn kop dus maar hij schijnt er geen last van te hebben. want er zijn geen ziekte verschijnselen.
Groetjes Roderick
Afbeelding