Beste collega's,
Ik overweeg om een aquarium in de muur van mijn woonkamer in te bouwen, dus dat ik in mijn woonkamer enkel soort schilderij heb bij wijze van spreken, en dan in de aangrenzende kamer de bak zelf heb staan, en waar ik er dus kan aan werken indien nodig. Maar het is nog een heel ruw plan, heb er eigenlijk geen idee van hoe je dat doet...
Mocht iemand dit bij zichzelf thuis al eens gemaakt hebben, graag wat tips voor de het aanmaken van zo'n aquarium. Dingen waar je moet opletten, wat je zeker niet moet doen, enz. Alle tips zijn zeker welkom!
Alvast bedankt!
Mvg Hans
Aquarium in muur ingebouwd
-
MartijnFish
- 1000+

Re: Aquarium in muur ingebouwd
ik weet er niet veel van, maar ik kan je wel een tip geven.
Als je het aquarium 5 centimeter uit de muur laat steken, ziet dat er heel vet uit, net zoals die aquairums die je zo aan de muur kan hangen.
Als je het aquarium 5 centimeter uit de muur laat steken, ziet dat er heel vet uit, net zoals die aquairums die je zo aan de muur kan hangen.
Groeten, martijn
Het lijkt me heel lastig inrichten en onderhouden, normaal kijk je vanaf voor hoe je bijvoorbeeld de planten plaatst en nou zie je niet wat je doet. Ik ben bang dat je heel veel heen en weer geloop krijgt 
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Denk inderdaad dat Bertus gelijk heeft je moet dan anders ervoor kunnen zorgen dat je toch ook aan de voorkant in het aquarium kan.
Wel leuk plan
Wel leuk plan
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
Dat is wel een goed puntBertus schreef:Het lijkt me heel lastig inrichten en onderhouden, normaal kijk je vanaf voor hoe je bijvoorbeeld de planten plaatst en nou zie je niet wat je doet. Ik ben bang dat je heel veel heen en weer geloop krijgt
-
AirWarrior
- 400-600

Dat het lastig is voor onderhoud en inrichten zal een kwestie van wennen zijn.
Je bent namelijk gewend om het vanaf een vooraanzicht te doen.
Na wat tijd en ervaring opdoen zal het zeker ook wel lukken als je het vanaf boven bekijkt. (of regelmatig heen en weer lopen)
Dit idee lopen wij namelijk ook een tijd mee maar is er tot op heden nog niet van gekomen.
Je bent namelijk gewend om het vanaf een vooraanzicht te doen.
Na wat tijd en ervaring opdoen zal het zeker ook wel lukken als je het vanaf boven bekijkt. (of regelmatig heen en weer lopen)
Dit idee lopen wij namelijk ook een tijd mee maar is er tot op heden nog niet van gekomen.
zet je toch een flinke spiegel voor de bak 
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
mijn gras is groen genoeg!
bwahahahahaMarja schreef:zet je toch een flinke spiegel voor de bak
---------------------------------------------
Al 9 jaar aan het genieten van deze prachtige hobby!
Al 9 jaar aan het genieten van deze prachtige hobby!