Welke soort bodem?? zand of grind.
-
Visje in het water
Onderwerp auteur - 1000+

Re: Welke soort bodem?? zand of grind.
Tsja dan ga ik toch voor de dieren.
Alhoewel het één niet los van het andere staat....
Maar toch....
Alhoewel het één niet los van het andere staat....
Maar toch....
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
-
Visje in het water
Onderwerp auteur - 1000+

Tsja.... de één zegt de grove, om goede redenen! En de ander zegt fijn, om ook goede redenen.
Maar dat fijne is nu gisteren ook aangeraden door de kweker van de Corydorassen. En aangezien ik daar uiteindelijk een leuke grote groep van wil gaan houden, heb ik geen keuze vind ik.
Kees ... jij kwam met het voorstel om het fijne uit te proberen en dan later evt grovere er aan toe te voegen. Nou dit plan gaan we dan ook uitvoeren.
Bedankt voor jullie meedenken. Ik vind het erg interessant allemaal!
Zeg Kees.... heb jij geen probleem met je plantjes? Dat ze minder goed wortelen of je ze er minder makkelijk in krijgt?
Maar dat fijne is nu gisteren ook aangeraden door de kweker van de Corydorassen. En aangezien ik daar uiteindelijk een leuke grote groep van wil gaan houden, heb ik geen keuze vind ik.
Kees ... jij kwam met het voorstel om het fijne uit te proberen en dan later evt grovere er aan toe te voegen. Nou dit plan gaan we dan ook uitvoeren.
Bedankt voor jullie meedenken. Ik vind het erg interessant allemaal!
Zeg Kees.... heb jij geen probleem met je plantjes? Dat ze minder goed wortelen of je ze er minder makkelijk in krijgt?
Grof of fijn filterzand zal voor de Corydora's niet veel uitmaken. Het gaat er om dat filterzand afgerond is en geen scherpe kantjes heeft. Dit in tegenstelling tot andere zandsoorten.
-
Visje in het water
Onderwerp auteur - 1000+

O nee hè?!
Ik heb liever grover vanwege de planten enz, maar als mij wordt verteld hoe fijner hoe beter voor de dieren, dan moet ik daarvoor gaan.
En nu kom jij met ene zeer logisch verhaal, wat zou betekenen dat ik tòch voor grover kan gaan hahahaah
Hmmm.... Dank je wel (dat meen ik, is niet sarcastisch bedoeld!
)
Ik heb liever grover vanwege de planten enz, maar als mij wordt verteld hoe fijner hoe beter voor de dieren, dan moet ik daarvoor gaan.
En nu kom jij met ene zeer logisch verhaal, wat zou betekenen dat ik tòch voor grover kan gaan hahahaah
Hmmm.... Dank je wel (dat meen ik, is niet sarcastisch bedoeld!
Van het zand wat ik hier in de bak heb zitten, hebben de planten geen last van, de temperatuur en licht daarin tegen..Visje in het water schreef: Zeg Kees.... heb jij geen probleem met je plantjes? Dat ze minder goed wortelen of je ze er minder makkelijk in krijgt?
Beetje offtopic, maar in een discusbak is de temperatuur vaak wat te hoog voor behoorlijk wat plantensoorten en discussen houden niet van heel fel ligt en de meeste planten , zeker de rode, wel.
Standaard kwam mijn bak met 2x T8 36watt, en hier heb ik, om de rode plantjes te helpen, eerst een keer een T5 van 54watt bij geplaatst. Dit ging prima, maar zeker de rode plantjes wilde meer, dus de 2x T8 omgewisseld voor 2x T5 54 watt ( dus toen 3x T5).
Mijn discussen werden helemaal gek.
Door de hoeveelheid licht, konden ze niet goed meer naar buiten kijken en zo dus niemand aan zien komen.
Schrokken zich elke keer het lazerus als er iemand langs liep.
Maar nu met 2x T8 en 1x T5 gaat het prima, rode lotus en rode crypto doen het goed, alleen rode stengel planten weigeren dienst hier.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Visje in het water
Onderwerp auteur - 1000+

OOO joh, kun je nagaan hè, hoe belangrijk dat dus is voor zo'n discus.
Goed dat je het allemaal opviel en je je er in verdiept!
Goed verhaal weer.

Goed dat je het allemaal opviel en je je er in verdiept!
Goed verhaal weer.
Moeilijke keuze zeg...

In dit geval zou ik dan voor grof gaan, als je dat zelf ook mooier vindt
Maakt je keuze denk ik iets makkelijkerMalawirob schreef:Grof of fijn filterzand zal voor de Corydora's niet veel uitmaken. Het gaat er om dat filterzand afgerond is en geen scherpe kantjes heeft. Dit in tegenstelling tot andere zandsoorten.
In dit geval zou ik dan voor grof gaan, als je dat zelf ook mooier vindt
-
Visje in het water
Onderwerp auteur - 1000+

Ja precies... even achter de schermen overleg kunnen plegen en ik ga voor mengen. hihi
Fijn hoor, dat forummen en bij anderen terecht kunnen voor je vragen. Dat maakt dat je geen grove en/of dure fouten hoeft te maken.

Fijn hoor, dat forummen en bij anderen terecht kunnen voor je vragen. Dat maakt dat je geen grove en/of dure fouten hoeft te maken.
Ja dat is idd. fijn ja!
Maar kom je daar nu pas achter ofzo
Maar kom je daar nu pas achter ofzo
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
-
Visje in het water
Onderwerp auteur - 1000+

Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...
Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer..Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer.... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...
Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...
Keer op keKeer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...er op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...
Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer..Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer.... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...
Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...
Keer op keKeer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...er op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...Keer op keer op...keer... op... keer...
aha dus je was er al eens achtergekomen? 
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
ik heb het onderwerp even gesplitst om de zaak een beetje overzichtelijker te houden.
-
peterdenhaag53
- 1000+

Uhhhh...nah snap ik er niks meer van.