Amazone biotoop inc wildvang
Re: Amazone biotoop inc wildvang
Ja schitterend zeg, voor die ene foto waar de ene duscus links kijkt en de ander rechts.
-
rivfader
5 vind ik een mooi plaatje!!
mooi contrast mooie kleuring enzo 
11 mooi scherp goed geschoten probeer het scherpste punt iets meer naar het oog te brengen word de vis duidelijker van
12 ook netjes
13 mooi gevonden
mooie kleuring 
wat voor objectief gebruik je? welk diafragma en sluiter?
11 mooi scherp goed geschoten probeer het scherpste punt iets meer naar het oog te brengen word de vis duidelijker van
12 ook netjes
13 mooi gevonden
-
Fluplander
dat kan je zelf ook zien leon 
moet je EXIF viewer installeren dan kan je als je met de rechtsmuisknop op een foto klikt de EXIF zien.
foto's zijn gemaakt met een sony A100
objectief ik denk een 18-70 mm ofzo??
moet je EXIF viewer installeren dan kan je als je met de rechtsmuisknop op een foto klikt de EXIF zien.
foto's zijn gemaakt met een sony A100
objectief ik denk een 18-70 mm ofzo??
-
Wildcaught Heckel
Onderwerp auteur - 0-200

rivfader schreef:5 vind ik een mooi plaatje!!mooi contrast mooie kleuring enzo
12 ook netjes
13 mooi gevondenmooie kleuring
Probeer ind. vooral de ogen van de discussen scherp te stellen, soms lijkt het erg scherp, maar achteraf nadat ik ze op de computer zet toch niet zo scherp als gewild.
Ik gebruik ind. een 18/70 mm lens, diafragma staat meestal rond de 5.6 en sluitertijd wisselend...ligt er aan hoe beweeglijk ze zijn
Groetjes Jennifer.
Het houden van Discus is geen hobby, het is een Passie...
He wat is dat
illegaal gebruik maken van een andermans account.
Hoi en welkom Jennifer, leuk dat je ook wat info aanbrengt.
-
Wildcaught Heckel
Onderwerp auteur - 0-200

Hehe :twisted:kevin schreef:He wat is datillegaal gebruik maken van een andermans account.
![]()
Doe dit samen met mijn vriend
Als ik eens zin heb ook
, niet echt een forum kletser dus.
-
rivfader
ik weet het van de exif vieuwe maar doe dit met opzet niet dan ga ik helemaal veel tijd tekort komen
dan wil ik iedereens foto's gaan bestuderen... :O als ik ooit wat meer verdien in minder uur ga ik dat zeker doen
wat zijn de diafragma waarden die bij je objectief zitten?
het probleem dat het anders is wanneer je ze op de pc zet is bekend bij me... zal je altijd blijven houden... althans lang...
als je je diafragma op 5.6 hebt dan heb je volgens mij een erg langer sluiter? dan vind ik het nog knap wat je met de visjes gedaan hebt
als je je diafragma nog wat omlaag kan brengen zul je zien datj je met een kortere sliter kan werken je scherptepunt makkelijker vast kan pakken en de scherpe plekker nog scherper in beeld kan krijgen, je zal wel meer scherptediepte werking krijgen maar daar leer je dan vanzelf mee omgaan 
het probleem dat het anders is wanneer je ze op de pc zet is bekend bij me... zal je altijd blijven houden... althans lang...
-
Fluplander
ach een F5.6 kan makkelijk.
gewoon je iso op 800 daar zie je niets van als je een beetje goed belicht
gewoon je iso op 800 daar zie je niets van als je een beetje goed belicht
-
rivfader
je iso naar 800 zie je wel hoor :O ook als je goed belicht... ik heb liever een diafragma 3.5 en een iso 400 als een diafragma 5.6 met iso 800 :O althans met aquafotografie... 
zelf heb ik een lensje gekocht van 50mm F1.8 voor aquafotografie
ben er erg tevreden over ook buiten aquafoto's haarscherp en schitterend resultaat 
zelf heb ik een lensje gekocht van 50mm F1.8 voor aquafotografie
-
Fluplander
nou dan moet ik toch zeer goed kijken hoor, verschil tussen iso 400 en iso 800 is niet zo een groot verschil bij mij 
maar jij heb zo'n ruisbak van Nikon zeker
maar jij heb zo'n ruisbak van Nikon zeker
-
rivfader
jup heb een nikon
niks mis mee hoor! heb ook met canon geschoten en ben blij dat ik toch die paar urtjes extra heb geinvesteerd in een d80 ipv een 400d van canon.... gewoon zorgen voor lichtsterke objectieven en een goede speedlight ik schiet sluite 1/160 iso100 op diafragma 5.6 althans das de standaart wijkt nog wel eens af vanwege gebruik van een ander objectief en wel of geen speedlight 
-
Wildcaught Heckel
Onderwerp auteur - 0-200

Iso heb ik zo laag mogelijk, bij Sony ruist het anders heel snel bij een hoge IsO.
Diafragma = toch de F5,6 / F11 etc...? -> Aperture?
Ik krijg de mijne niet lager ingesteld dan F5. Hij staat dan meestal ook zo laag mogelijk.
Ik heb 2 lenzen, 18/70mm - F3,5 - F5,6 en 75/300mm - F4,5 - F5,6
Ik ben zelf nog aan het uitpluizen hoe alles werkt, krijg de camera wel steeds meer door bij welke situatie hij het makkelijkst en mooist fotografeerd. In iedere geval schiet ik "nooit" op Auto of die andere gekke knoppies waar alles ingesteld staat.
Meestal "Manual" of "Speed".
Groetjes Jen.
Diafragma = toch de F5,6 / F11 etc...? -> Aperture?
Ik krijg de mijne niet lager ingesteld dan F5. Hij staat dan meestal ook zo laag mogelijk.
Ik heb 2 lenzen, 18/70mm - F3,5 - F5,6 en 75/300mm - F4,5 - F5,6
Ik ben zelf nog aan het uitpluizen hoe alles werkt, krijg de camera wel steeds meer door bij welke situatie hij het makkelijkst en mooist fotografeerd. In iedere geval schiet ik "nooit" op Auto of die andere gekke knoppies waar alles ingesteld staat.
Meestal "Manual" of "Speed".
Groetjes Jen.
-
Coby
Misschien handig om te weten, we hebben ook nog een topic over aquariumfotografie.
viewtopic.php?f=30&t=690
Zo gaan we een beetje offtopic jongens.

viewtopic.php?f=30&t=690
Zo gaan we een beetje offtopic jongens.
-
Fluplander
lager als F5 kan wel hoor 
bij je 18-70 lens heb je F3.5 op 18mm en als dan verder zoomt naar de 70mm wordt dit F5.6
en bij je 75-300 is hij vanaf 75mm F4.5 en richting de 300mm wordt hij F5.6
je zal ook zien dat die F3.5 heel snel naar de F5.6 gaat als je zoomt
@leon volgens mij kan je de 400D en D80 niet met elkaar vergelijken. de D80 is toch al wel segment hoger dan de 400D.
zeker als je flits kan je de iso wel wat omhoog gooien! krijg je niet van de hard geflitse foto's enzie je meestal ook bijna geen ruis of je moet veel donkere plekken hebben op de foto dan zie je wel wat ruis.
maar meestal kan PS dat wel weg poetsen
bij je 18-70 lens heb je F3.5 op 18mm en als dan verder zoomt naar de 70mm wordt dit F5.6
en bij je 75-300 is hij vanaf 75mm F4.5 en richting de 300mm wordt hij F5.6
je zal ook zien dat die F3.5 heel snel naar de F5.6 gaat als je zoomt
@leon volgens mij kan je de 400D en D80 niet met elkaar vergelijken. de D80 is toch al wel segment hoger dan de 400D.
zeker als je flits kan je de iso wel wat omhoog gooien! krijg je niet van de hard geflitse foto's enzie je meestal ook bijna geen ruis of je moet veel donkere plekken hebben op de foto dan zie je wel wat ruis.
maar meestal kan PS dat wel weg poetsen