Afrika vraag.

Plaats reactie

Onderwerp auteur
4wheeldrive
0-200
0-200

Afrika vraag.

Bericht door 4wheeldrive »

Ik zoek een wat grotere afrika vis die in mijn bestand past.
Het liefst een opvallend stel (geen congozalmen) , heb zelf aan de Tilapia Joka gedacht , maar of dat mogelijk is?(+/- 14cm of wat groter)
Mijn Aquarium .2012
Aquarium 160 x 50 x 60cm 1x Aquafish 4 (1700 Ltr/uur) 1xAquafish 3 (1200Ltr.uur)
Pantodon buchholzi (vlindervis) 1 stel
Ctenopoma acutirostre (Tapijtvis) 1 stel
Pelvicachromis Taenatus Moliwe 1 stel
Pelvicachromis rubrolabiatus 1 stel
Nanochromis transvestitus 1 stel
Synodontis nigriventris 4x
Synodontis petricola 5x

Hebben jullie enig idee , want ik vindt maar weinig afrikaans wat hier bij past. :idea: :idea: :idea:
Alvast super bedankt Herman

Mitchel
1000+
1000+

Re: Afrika vraag.

Bericht door Mitchel »

Ik weet dat de Ctenopoma acutirostre behoorlijk agressief is, dus ik wet niet of het wijs is om hem te nemen. Ook geld dat voor de Vlindervis. Je moet de Vlindervis dacht ik ook solitair houden.
Neem ook wat meerdere exemplaren van de Synodontis nigriventris en de Synodontis petricola.
Let ook op de waterwaardes, want de Nanochromis transvestitus heeft zacht water nodig en de Synodontis petricola verlangt juist weer hard water.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Vlindervissen combineren prima met andere vissen, als die groot genoeg zijn. Dat over die Synodontis klopt inderdaad wel, een S. nigriventis zou misschien beter zijn.
Als scholenvis is de Alestes longipinnis misschien mooi, en er zijn nog wel meer Afrikaanse karperzalmen waar je uit kan kiezen. Tilapia joka lijkt me geen goed idee, je hebt al drie territoriumvormers.
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Onderwerp auteur
4wheeldrive
0-200
0-200

Bericht door 4wheeldrive »

Te gek bedankt. Mijn vlindervissen gaan goed met elkaar om , misschien een goed stel? Het eerste vrouwtje had ik ingeruild omdat het steeds knokken was met het mannetje , nu ik een ander vrouwtje heb gaat het super.Wat hierboven staat heb ik al rond zwemmen (2 maanden) Ik zocht er alleen een wat grotere zwemmende vis bij .
Misschien dat barbus_guirali wat is ? Maar zie daar maar eens aan te komen.