db`s bakkie gaat eindelijk beginnen
Re: db`s bakkie gaat eindelijk beginnen
Als je uit gaat van een ruit van 112x103 dan zit je met een diepte van 90 nog op 16mm dik glas. Nu is jouw ruit maar een deel ervan en waar de meeste druk zit op de ruit is hij het smalst, dan zou ik zelf uitgaan van 10mm dik als de andere bouwer 6mm durft te adviseren.
na wat meer overleg met die leverancier (heb er nog meer aangeschreven) dacht hij dat het om een glasplaat voor bovenop ging.
toen ik had uitgelegd dat het om de voorruit ging rade deze 19 mm aan dus zat ik met mijn calculatie toch redelijk goed.
dij deze leverancier uit enschede bedroeg het bedrag ong 350 euro, zit nu wel steeds meer te twijffelen over de leverancier uit belgie met 2 platen glas op mekaar gelijmd (wil het natuurlijk wel zekerweten goed hebben dat de fout als die er is aan mij ligt en niet het materiaal)
toen ik had uitgelegd dat het om de voorruit ging rade deze 19 mm aan dus zat ik met mijn calculatie toch redelijk goed.
dij deze leverancier uit enschede bedroeg het bedrag ong 350 euro, zit nu wel steeds meer te twijffelen over de leverancier uit belgie met 2 platen glas op mekaar gelijmd (wil het natuurlijk wel zekerweten goed hebben dat de fout als die er is aan mij ligt en niet het materiaal)
groetjes marco
rio 180 - verzamel
houtenbak 1200 liter in aanbouw
rio 180 - verzamel
na paar weken ziektewet (hand niet kunnen gebruiken) ook jammergenoeg niet aan mijn bakkie kunnen werken.
net weer begonnen wet werken dus hoop ook snel weer aquarium op te pakken.
na eerst volgende vordering laat ik het zeker weer zien
net weer begonnen wet werken dus hoop ook snel weer aquarium op te pakken.
na eerst volgende vordering laat ik het zeker weer zien
groetjes marco
rio 180 - verzamel
rio 180 - verzamel
Er staat z'n bak op marktplaats
http://dieren.marktplaats.nl/vissen-aqu ... arium.html
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
is mooi bakkie maar dan is alle werk tot nu toe voor niks geweest. en 1,5 meter past net niet anders was het het overwegen waard met mijn geduld en hand.
maar zelfbouw geeft toch andere voldoening
maar zelfbouw geeft toch andere voldoening
groetjes marco
rio 180 - verzamel
rio 180 - verzamel
Het was ook meer als voorbeeld 
afgelopen weekeinde (en hopelijk aankomende weekeinde) weer wat kunen doen. voornamelijk nog met glasvezel bezig. 1e laag zit er al op, wil uiteindelijk 2 en sommige stukken (raamkant) 3 lagen er op hebben.
al wel hele mooie rots decoratie overgenomen van iemand die zijn aquarium weg deed om aan zijn andere hobby te kunnen gaan deelnemen (parijs dakar) zal spoedig foto`s daarvan plaatsen.
zelf maken zou misschien beter gevoel geven maar deze vond ik zo mooi. dat ik ze wel moest hebben.
verder duurt dit project al aanzienlijk langer dan ik in gedachten had, maar heb laatste tijd ook niet heel veel tijd over voor het bouwen
volgende foto`s van de bak komen als er meer te zien is dan de ene na de andere laag glasvezel
al wel hele mooie rots decoratie overgenomen van iemand die zijn aquarium weg deed om aan zijn andere hobby te kunnen gaan deelnemen (parijs dakar) zal spoedig foto`s daarvan plaatsen.
zelf maken zou misschien beter gevoel geven maar deze vond ik zo mooi. dat ik ze wel moest hebben.
verder duurt dit project al aanzienlijk langer dan ik in gedachten had, maar heb laatste tijd ook niet heel veel tijd over voor het bouwen
volgende foto`s van de bak komen als er meer te zien is dan de ene na de andere laag glasvezel
groetjes marco
rio 180 - verzamel
rio 180 - verzamel
helaas moet ik melden dat de bouw al geruime tijd stil ligt wegens tijd gebrek
. met kerst vacantie maar eens bekijken of ik er uberhaupt nog tijd voor kan maken
.
weet dus niet of ik verder ga met de bouw of een grote kant en klare haal.
weet dus niet of ik verder ga met de bouw of een grote kant en klare haal.
groetjes marco
rio 180 - verzamel
rio 180 - verzamel
Dat zou wel jammer zijn, je hebt er een hoop tijd en geld in gestoken.
Ik weet dat het zonde en jammer is. Maar de hele tijd (als ik al thuis ben) tegen iets aankijken wat nog moet worden, word je ook niet vrolijker van. Voor onderhoud heb ik wel de tijd, maar niet om ff weer een paar dagen volop te klussen.
Heb er lang en hard over nagedacht en doe dat nog steeds. Ik wil hem graag afmaken maar zou niet weten waar ik die tijd vandaan moet halen.
Dus ben aan het wikken en wegen of ik het zo laat tot de bouwvak (zo'n bouwput in huis) of dat ik deze afbreek en een mooie 3 meter bak neer ga zetten. Die word dan gebouwd en is het alleen onderhoud waar ik dan wel de tijd voor heb.
Heb er lang en hard over nagedacht en doe dat nog steeds. Ik wil hem graag afmaken maar zou niet weten waar ik die tijd vandaan moet halen.
Dus ben aan het wikken en wegen of ik het zo laat tot de bouwvak (zo'n bouwput in huis) of dat ik deze afbreek en een mooie 3 meter bak neer ga zetten. Die word dan gebouwd en is het alleen onderhoud waar ik dan wel de tijd voor heb.
groetjes marco
rio 180 - verzamel
rio 180 - verzamel
Ik snap je helemaal, het blijft toch een lastige keuze.
Zeker jammer dat tijd altijd een belangrijke factor is. Ik kan me zeker wel voorstellen dat je onderhand liever tegen een klaar aquarium aan kan gaan zitten kijken.